نرخ سود تسهیلات 10 میلیونی خرید کالای زوج‌های جوان توافقی است

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات 10 میلیون تومانی خرید کالا برای زوج‌های جوان با توافق متقاضی و فروشنده کالا تعیین می‌شود، گفت: متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان یا فروشندگان کالا، کالا را خریداری و سپس قرارداد منعقدشده را به بانک ارائه کنند.

عصر بانک؛سید علی اصغر میر محمد صادقی درخصوص تسهیلات 10 میلیون تومانی خرید کالا اظهار داشت: نرخ سود این تسهیلات براساس توافق بین خریداران و فروشندگان کالا مشخص می‌شود.

 

وی افزود: سیستم بانکی به عنوان عامل، فقط نرخ کارمزد بابت ارائه این خدمت را دریافت می‌کند که به زودی در شورای پول و اعتبار تعیین خواهد شد.

 

مدیر کل اعتبارت بانک مرکزی با بیان اینکه متقاضیان وام 10 میلیونی خرید کالا باید همانند ثبت نام وام 3 میلیون تومانی در سامانه ثبت نام کنند، گفت: ابتدا باید وزارت صنایع لیست کالا‌ها و تولیدکنندگان و فروشندگان را به بانک مرکزی ارائه دهد تا پس از آن متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان یا فروشندگان کالا، کالا را خریداری و سپس قرارداد منعقد شده را به بانک ارائه کنند.

 

وی ادامه داد: بعد از تایید توسط بانک، بانک اقساط را از متقاضی دریافت و به حساب تولیدکنندگان مذکور واریز می‌کند. بانک هم کارمزدی را دریافت خواهد کرد.

 

میر محمد صادقی با بیان اینکه تبدیل وام 3 میلیونی در صورت تمایل متقاضی به 10 میلیونی خرید کالا تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات و نرخ سود با توافق متقاضی و فروشنده یا تولیدکننده مشخص می‌شود اما معتقدیم دوره بازپرداخت نباید بیشتر از 36 ماه باشد.

 

* پرداخت 94 هزار میلیارد تومان تسهیلات در 4 ماهه اول امسال

 

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی حجم کل تسهیلات اعطایی در 4 ماهه اول امسال را با 16.4 درصد افزایش نسبت به 4 ماهه اول سال گذشته، 93 هزار و 965 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 61 هزار و 589 میلیارد تومان (65.5 درصد) از این تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

 

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده برای سرمایه در گردش، 24 هزار و 563 میلیارد تومان (40 درصد) به سرمایه در گردش بخش صنعت اختصاص یافته است.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.