ورود نسل جدید تعاون به بازار پول

معاون تعاون وزارت کار با اعلام اینکه تاکنون 150 تعاونی مالی از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند، گفت: بانک مرکزی با تشکیل بانک تعاونی جدید موافق است.

عصر بانک؛سیدحمید کلانتری درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره تعاونی های اعتبار و برگشت این موسسات به بازار پولی کشور گفت: تعاونی های اعتبار آزاد که وابسته به یک گروه شغلی نیستند، از طریق بانک مرکزی در موسسات واجد شرایط شکل می گیرند.

 

معاون تعاون وزارت کار اظهارداشت: پیشنهادی که ما به بانک مرکزی دادیم، این است که تعاونی های اعتباری در قالب تعاونی سهامی عام تشکیل و ساماندهی شوند.

 

کلانتری ادامه داد: همچنین در مورد تعاونی های گروه اعتبار شغلی که تعاونی اعتباری های فعالی هستند و در واحدهای صنعتی حضور دارند، بانک مرکزی با فعالیت این بخش‌ها هیچگونه مشکلی ندارد.

 

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: شرایطی برای این تعاونی‌ها گذاشته شده و تعاونی های اعتباری گروه شغلی خودشان را با آن شرایط تطبیق داده و تاکنون نیز در این بخش 150 تعاونی اعتباری گروه شغلی توانسته اند مجوزشان را از بانک مرکزی دریافت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از 650 تعاونی اعتباری که در این بخشش حضور دارند، 500 تعاونی مانده اند که باید مجوز فعالیت بگیرند که از طریق وزارتخانه و ادارات تعاون استان ها معرفی می شوند که بتوانند شرایط را تامین و مجوز فعالیت دریافت کنند.

 

معاون وزیر کار درباره برخوردهای انجام شده با تعاونی های اعتبار در دوره های گذشته و جذف یکباره آنها از بازار پولی کشور گفت: اعتقاد داریم تعاونی های اعتبار در ماهیت مشکلی ندارند ولی برخی مسائل وجود داشت و بهتر بود به جای پاک کردن صورت مسئله، اصلاح صرت می گرفت.

 

کلانتری افزود: در هر حال این اتفاق از قبل رخ داده بود و تعاونی های اعتبار آزاد در هم ادغام و موسسه مالی اعتباری تشکیل دادند و یا تشکیل یک بانک شد. امیدواریم بتوانیم در قالب تعاونی های سهامی عام موسسات مالی اعتباری معتبر و هم بانک تعاونی جدید داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تاکید دارد اگر کسانی باشند که شرایط لازم را داشته باشند، استقبال می شود، چون در قانون اصل 44 وجود دارد.

 

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.