عملکرد حقوقی‌ها روند بازار سرمایه را نزولی کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت:عرضه سهام توسط شرکت‌های حقوقی نیز در آن دوره زمانی بخاطر کسب نقدینگی و رفع تنگناهای مالی کوتاه‌مدت موجب شد تا شاخص بورس و قیمت‌ها در بازار سهام ریزشی شود.

عصر بانک؛بهمن آرمان کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل روند نزولی بازار سرمایه پس از توافق گفت: در حالی که همگان انتظار داشتند با انتشار خبر رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای صف‌های خرید و تقاضای جدید در بازار شکل بگیرد اما در عمل واکنش سرمایه‌گذاران به اتفاقات بازار منفی بود.

 
وی در ادامه بیان کرد: هر چند با رسیدن به توافق ریسک بزرگ سیاسی در بورس کمرنگ شد اما کسب بازده ١٠درصدی که در روزهای پیش از توافق رقم خورده بود موجب شد تا سهامداران نسبت به فروش سهام و ذخیره سود خود اقدام کنند.
 
آرمان با بیان تاثیر عرضه سهام توسط حقوقی‌ها بر روند بازار تصریح کرد: عرضه سهام توسط شرکت‌های حقوقی نیز در آن دوره زمانی بخاطر کسب نقدینگی و رفع تنگناهای مالی کوتاه‌مدت موجب شد تا شاخص بورس و قیمت‌ها در بازار سهام ریزشی شود.
 
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل افت شاخص اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل منفی اثرگذار بر کلیت بازار سهام نیز تمایل نداشتن سهامداران به حضور در مجامع شرکت‌هاست که به دلیل تقسیم سود نقدی پایین و نیز بازپرداخت طولانی مدت آن، سهامداران ترجیح به فروش سهام در آن دوره زمانی دادند.
 
وی در پایان تاکید کرد: هر چند در مذاکرات هسته ای به جمع بندی و توافق رسیده ایم اما باید منتظر بود تا در عمل اثرات این توافق در اقتصاد و سوددهی شرکت‌ها تاثیر بگذارد تا پس از آن شاهد ورود نقدینگی جدید به بورس و رشد شاخص و قیمت‌ها باشیم.
 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.