چقدر حاضرید برای دستخط یک بی‌خانمان بپردازید؟

تعدادی از افراد بی‌خانمان در اسپانیا با همکاری یک موسسه خیریه دست به اقدام جالبی زدند و توانستند با یک کمپین تبلیغاتی خلاق نه تنها توجه مردم کشورشان بلکه، تمام مردم جهان را به اوضاع نامناسب خود جلب کنند.

عصر بانک؛افراد بی‌خانمان معمولا همراه خود دست‌نوشته‌ای دارند که شرایطشان را برای رهگذران تشریح می‌کند. آنها از این طریق می‌خواهند توجه عابران پیاده در خیابان را به خود جلب کنند، اما معمولا این افراد بدون توجه به اطراف خود از کنار بی‌خانمان‌ها می‌گذرند.

 به همین دلیل یک موسسه خیریه در اسپانیا از تعدادی بی‌خانمان دعوت کرد تا دور هم جمع شوند و حروف الفبا را با دستخط خود بنویسند. پس از این کار، دستخط هر یک از این افراد اسکن شد و در انتها یک فونت منحصربه‌فرد برای هر یک از افراد بی‌خانمان که در این کمپین شرکت کرده بودند، تعریف شد.  این موسسه خیریه سپس سایتی را به نشانی www.homelessfonts.org طراحی کرد و فونت مخصوص به هر یک از این افراد را به همراه عکس او در این سایت قرار داد.  همچنین از برندها دعوت شد تا این فونت‌ها را بخرند و نام و سایر اطلاعات خود را با استفاده از آنها روی محصولاتشان بنویسند و با این روش به بی‌خانمان‌های شرکت‌کننده در این کمپین تبلیغاتی کمک کنند. برندهای زیادی این فونت‌ها را خریداری کردند و آنها را روی محصولاتشان درج کردند و علاوه‌بر کمک به بی‌خانمان‌ها، مسوولیت اجتماعی خود را نیز به‌خوبی انجام دادند. کوکاکولا یکی از برندهایی است که این فونت‌ها را خریداری کرده و در تبلیغات خود از آنها استفاده می‌کند.

منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.