بیمه سرمد به ازای هر سهم 240 ریال سود تقسیم کرد

با استعانت از خداوند متعال، تلاش تیمی مدیران و کارکنان بیمه سرمد و پشتوانه دو بانک خوشنام و بزرگ کشور شامل بانک صادرات ایران و بانک شهر، بیمه سرمد با وجود جوان بودن در صنعت بیمه کشور، موفق به حصول نتایج و عملکرد مطلوب و قابل توجه در سال 1393 شد.

عصر بانک؛دومین مجمع عمومی عادی سالانه بیمه سرمد منتهی به 29 اسفند 1393، روز سه‌شنبه 16/ 4/ 94 در محل دفتر مرکزی این شرکت با حضور 78/ 92 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد. در این مجمع که با حضور آقایان پرویز مقدسی، رئیس هیات مدیره به عنوان رئیس مجمع، علیرضا هادی در جایگاه مدیر عامل، احمد دودانگه و عباسعلی ارجمندی نمایندگان بانک صادرات و شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان ناظران مجمع، پهلوان به عنوان منشی، نادریان حسابرس و بازرس قانونی و نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مبلغ 105 میلیارد ریال به عنوان سود شرکت اعلام شد که 92 درصد از این میزان معادل 96 میلیارد ریال به عنوان سود میان سهامداران تقسیم شد که بر این اساس مبلغ 240 ریال سود به ازای هر سهم به سهامداران اختصاص یافت. طبق مصوبه مجمع، موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی آرمان راهبرد به عنوان حسابرس علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند و همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد.

سرفصل اهم فعالیت‌های انجام شده شرکت در سال 1393

* تجهیز، راه‌اندازی و افتتاح 12 شعبه شرکت در استان‌های مختلف کشور، اعطای کد نمایندگی بیمه به 313 نماینده و اعطای کد به 234 کارگزار بیمه‌ای فعال در کشور  * پرداخت 96 میلیارد ریال خسارت در قبال 20450 عدد پرونده خسارت در رشته‌های بیمه‌ای مختلف  * جذب و استخدام 145 نیروی انسانی تا پایان سال 1393  * برگزاری 1521 نفر ساعت آموزش برای سرمایه‌های انسانی فعال در ستاد مرکزی، شعب (با سرانه سالانه 9.5 ساعت) و برگزاری 49.077 نفر ساعت آموزش برای نمایندگان (با سرانه سالانه 156 ساعت)  * راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی تلفنی (اطلاع از وضعیت مالی بیمه‌گذار، اطمینان از اصالت بیمه‌نامه از طریق سامانه خودکار 24 ساعته مرکز تماس (43963 021)،  راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی پیامکی (اطلاع از اصالت بیمه‌نامه، وضعیت مالی بیمه‌نامه‌های بیمه‌گذار، وضعیت مالی یک بیمه‌نامه، اولین سررسید بیمه‌نامه (معوق و سررسید شده)، جزئیات سررسیدهای معوق، اطلاع‌رسانی محاسبه مبلغ خسارت و …) از طریق سامانه پیامکی شرکت (300043963) و راه‌اندازی خدمات بیمه‌ای الکترونیک/  اینترنتی نظیر امکان استعلام مبلغ حق بیمه و تمدید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه خودرو، پرداخت الکترونیک حق بیمه، امکان خرید اینترنتی بیمه‌نامه‌هایی از قبیل حوادث انفرادی و درمان مسافرتی، صدور الحاقیه افزایش سقف تعهدات و … از طریق وب‌سایت اینترنتی شرکت (www.sarmadins.ir)   * ایجاد بستر بهره‌مندی همکاران ستاد مرکزی، شعب، نمایندگان و همچنین متقاضیان نمایندگان از دوره‌های آموزش با کمترین هزینه و حداکثر سرعت به‌واسطه راه‌اندازی سامانه‌های آموزش الکترونیکی (LMS) و کلاس مجازی (Virtual Class)  * طراحی و اجرای دوره آموزش تضمینی فروش بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری برای نمایندگان در سه استان  * نظرسنجی/  رضایت‌سنجی مستمر از ذی‌نفعان مختلف سازمان  * تحقق 102 درصدی هدف فروش شرکت در سال 1393 به میزان تقریبی 716 میلیارد ریال با ترکیب متوازن حق بیمه در کل پرتفوی  * برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه از 400 به 2500 میلیارد ریال.

 

دستاوردهای ویژه در سال 1393

* پرداخت خسارت بزرگ به نیروگاه منتظرقائم  * سهم 89/ 40 درصدی رشته بیمه آتش‌سوزی در ترکیب پرتفوی شرکت، درحالی‌که میانگین سهم این رشته در صنعت بیمه کشور 2/ 4 درصد است.

 * کسب سهم 37/ 3 درصد از بیمه‌های آتش‌سوزی در بازار بیمه کشور  * کسب سهم 47/ 0 درصد از بیمه‌های مهندسی در بازار بیمه   * پیگیری مشارکت حداکثری سرپرستی‌ها و شعب بانک صادرات ایران در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقده بیمه آتش‌سوزی و بیمه باربری  * جمع 91/ 38 درصدی سهم رشته‌های زیان‌ده شخص ثالث و درمان در پرتفوی کلی شرکت در حالی‌که سهم این دو رشته از صنعت بیمه کشور تقریبا 62 درصد است.  * کسب سود عملیاتی به میزان 08/ 65 درصد از سود ناخالص شرکت در این دوره مالی   * انعقاد قراردادهای اتکایی با بیمه‌گران داخلی در رابطه با ریسک‌های بزرگ و با توجه به مدیریت ریسک شرکت  * مشارکت در پذیرش قسمتی از ریسک در بیمه‌نامه‌های بزرگ در نقش راهبر به موجب قراردادهای بیمه مشترک (کنسرسیوم) با دیگر شرکت‌های بیمه‌گر. 

 

 

 

 

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.