رفع تحریم‌ها در کوتاه‌مدت اثری بر زندگی مردم ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود و تحت هر شرایطی سیاست اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.

عصر بانک؛علی ربیعیاظهار داشت: رفع تحریم‌ها سبب نمی‌شود که اقتصاد مقاومتی تعطیل شود و این نوع از اقتصاد، همیشگی است.

 

وی افزود: رفع تحریم‌ها سبب افزایش واردات کالاهای خارجی نیز نمی‌شود و به این معنی نیست که کالای خارجی وارد کشور شود، بلکه در اصل سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند افزایش پیدا کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران به‌دلیل ظرفیت‌های مختلف زیاد است.

 

وی تأکید کرد: کالاهای خارجی ساخته شده وارد کشور نمی‌شوند و رفع تحریم‌ها به توسعه صادرات کمک کرده و آن را افزایش می‌دهد، به‌عنوان نمونه صادرات فرش ایرانی تحریم بود و رفع تحریم در صادرات صنایع دستی نیز مؤثر است.

 

ربیعی اظهار کرد: رفع تحریم در نقل و انتقالات پولی و بانکی نیز مؤثر است و مشکلات این بخش را رفع می‌کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال تسنیم که رفع تحریم‌ها تأثیر مستقیم در زندگی مردم دارد یا خیر، گفت: تأثیر در زندگی مردم کوتاه‌مدت نیست و سبب افزایش واردات نمی‌شود.

 

ربیعی افزود: پول‌های وارده برای افزایش سرمایه‌گذاری به کار می‌رود که اتفاق خوبی است.

 

وی تصریح کرد: رفع تحریم‌ها سبب اتصال بخش‌های تولیدی ما به بخش‌های بین‌المللی می‌شود و همچنین سبب می‌شود مشکلات بخش‌هایی مانند هواپیمایی آسمان که زیر نظر ما است و در زمان تحریم حتی موتور هواپیما نیز تعمیر نمی‌شد نیز برطرف شود.

 

ربیعی ادامه داد: تحریم‌ها به‌معنای واقعی ظالمانه بود و هرچند عنوان می‌شد ضدانسانی نیست اما بیماران حتی برای درمان در خارج از کشور هم مشکل داشتند و تحت عنوان تحریم از درمان آن‌ها خودداری می‌شد.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.