راه‌اندازی سامانه گزارشگری بیمه‌ای تا 3 هفته آینده

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران با اشاره به راه‌اندازی سامانه گزارشگری بیمه‌ای در بیمه ایران تا 3 هفته آینده، گفت: این سامانه، اطلاعات شرکت‌های بیمه را شفاف و تجمیع می‌کند.

عصر بانک؛محمد جلیلی  با اشاره به جلسه امروز با مدیران بیمه ایران، اظهارداشت: در توافقی که در این جلسه انجام شد، سامانه گزارش‌گری‌ بیمه‌ای در این شرکت راه‌اندازی شود.

 

وی افزود: مراحل نصب و راه‌اندازی این سامانه در شرکت بیمه ایران حداکثر تا سه هفته آینده انجام خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران در پاسخ به این سوال که این سامانه چه ویژگی‌هایی دارد، گفت: نبود اطلاعات شفاف برای شرکت‌های بیمه یکی از خلاء‌های اطلاعاتی است و این سامانه با تشخیص تقلب، تخلف و تعرفه‌گذاری و چندین حوزه دیگر، اطلاعات را شفاف می‌کند، شرکت‌های بیمه می‌توانند آخرین اطلاعات که در مجموع صنعت بیمه رخ می‌دهد را در قالب ماژول بیمه (سامانه گزارش‌گری بیمه‌ای) رصد کنند.

 

وی تصریح کرد: در گام اول برای این سامانه در شرکت بیمه ایران که بزرگترین شرکت بیمه‌ای است و سهم عمده بازار را در اختیار دارد عملیاتی خواهد شد و در مراحل بعد در سایر شرکت‌ها هم پیاده‌سازی می‌شود.

 

جلیلی با بیان اینکه سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، اطلاعات را شفاف و تجمیع می‌کنند و همیشه اقتصاد از شفافیت سود می‌برد، گفت: می‌شود برای نظارت و کمک به مشتریان از این سامانه استفاده کرد.

 

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران اظهارداشت: به عنوان مثال در این سامانه، افراد پرریسک و کم ریسک شناسایی می‌شوند و به همین دلیل شرکت بیمه می‌تواند برای افراد کم ریسک نرخ کمتر و برای افراد پرریسک نرخ بیشتر دریافت کند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های بیمه به دلیل عدم شفافیت در اطلاعات، نرخ‌های یکسانی را از مشتریان در نظر می‌گیرند که این سامانه می‌تواند اطلاعات مناسبی از مشتریان بیمه در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

 

جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا با بیمه مرکزی برای راه‌اندازی این سامانه مذاکره داشته‌اید، گفت: پیش از این موضوع با بیمه مرکزی طرح شد و آنها ضمن استقبال از طرح اعلام کردند که این طرح باید از طریق شرکت‌های بیمه عملیاتی شود که در مرحله اول در بیمه ایران اجرا خواهد شد.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.