شرایط کنونی بورس طبیعی است

یک فعال بازار سرمایه با اشاره به این که نوسان ذات بازار سهام در روزهای مثبت و منفی است گفت: نباید به روزهای منفی بازار دیدکوتاه مدت داشت و روند نزولی بورس با وجود خبرهای مثبت، امری طبیعی است.

عصر بانک؛علی یاراحمدی با اشاره به این که نوسان در ذات بازار سرمایه است گفت: همیشه در روزهای مثبت و منفی بورس، نوسان وجود دارد که البته از مزیت های بازار سرمایه است و نباید به این اتفاق به دید منفی نگاه کرد.

 

این فعال بازار سرمایه افزود: نگاهی به تاریخچه معاملات در بورس نشان می دهد طی چند سال گذشته شاخص بورس از کانال 10 و 20 هزار واحد به عدد 70 هزار واحد در این روزها رسیده است بدون این که اتفاق خاص و رو به رشدی در اقتصاد کشور بیفتد، و دلیل این امر را می توان به حضور سهامداران ناآگاه که عملکرد آنها موجب ایجاد هیجان در بورس می شود جستجو کرد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در چند سال گذشته در بازار سرمایه کشور سهم هایی به قیمت چند ده هزار تومان معامله می شد اما در حال حاضر سهام زیر 100 تومان نیز در بازار وجود دارد و این در حالی است که قیمت کالا و محصولات در کشور در این مدت چندین برابر افزایش داشته است؛ بنابراین نمی توان منطق خاصی را برای توجیه افت و خیزهای بورس عنوان کرد.

 

این فعال بازار سرمایه در خصوص حضور نوسانگیران در بورس نیز گفت: نوسانگیری در بورس به تخصص بالایی نیاز دارد و معمولا حقوقی ها و شرکتهای بزرگ که منابع مالی زیادی دارند اقدام به این کار می کنند و بر این اساس امکان رقابت و نوسانگیری برای سهامداران خرد برای رقابت با آنها وجود ندارد؛ بنابراین نباید به معاملات نگاهی کوتاه مدت داشت.

 

وی به سهامداران توصیه کرد: با دید بلندمدت و با آگاهی و اطلاع لازم سبدی از سهام را در بورس خریداری کنند و نگاه بلندمدت به بازار و سرمایه گذاری خود داشته باشند.

 

این فعال بازار سرمایه با بیان این که صنایعی چون بانکها، خودرویی ها، حمل و نقلی ها و پتروشیمی ها از رفع تحریم ها بیشترین بازده را نصیب سرمایه گذاران خود می کنند گفت: کسانی که با اطلاعات کافی و هدف مشخص در بورس سرمایه گذاری می کنند در بلندمدت سود خوبی را در بازار سرمایه نصیب خود خواهند کرد.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.