بانک مرکزی دریافت مالیات ارزش افزوده از خریدهای کارتی را تکذیب کرد

موجی از پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی بخصوص تلگرام طی روزهای اخیر به مردم می‌رسد که حکایت از دریافت 9 درصد مالیات ارزش افزوده از خریدهای کارتی از ابتدای مردادماه دارد اما بانک مرکزی به شدت این پیام‌ها را تکذیب کرد.

عصر بانک؛طی روزهای اخیر موجی از پیام‌ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به مخاطبان این پیام را می دهد که از ابتدای مردادماه بانک مرکزی به ازای انجام هر خرید کارتی 9 درصد مالیات ارزش افزوده کسر خواهد کرد.

 

در متن این پیام‌ها آمده "از ابتدای مرداد ماه دیگر با عابر بانک خود از مغازه ها خرید مستقیم انجام ندهید چرا که به ازای هر خرید، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از شما کسر شده و به خزانه دولت واریز می شود".

گفتنی است منتشرکنندگان این پیام ها به شهروندان هشدار می‌دهند که "از اول مرداد ماه به صورت مستقیم از عابر بانک پول دریافت و مستقیم خرید کنید تا پولی کسر نشود".

اما این پیام ها درحالی منتشر یافته و به شدت دست به دست می شود که بانک مرکزی از اساس آنها را تکذیب و اعلام کرده این پیام ها دروغ‌های تلگرامی هستند.

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در همین ارتباط گفت:این پیام صحت ندارد و شایعه ای است که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود؛ بنابراین دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوان ها دروغ تلگرامی است.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.