راهبردهای قوی برای اینکه به روز بمانید

وقتی که کسب‌وکار شما به جست‌وجوی اینترنتی و موتورهای جست‌وجو(Search Engine Optimization) وابسته باشد، بی‌توجهی به (SEO) می‌تواند پیامدهای نامطلوبی برایتان به بار آورد.

عصر بانک؛در ادامه هفت توصیه که به شما کمک می‌کند به روز بمانید و راهبردهای (SEO) بهتری را انتخاب کنید آمده است. 

 

1) حتماسایت خود را برای بازدید از طریق تلفن‌های همراه بهینه‌سازی کنید: احتمالا قبلا راجع به آن شنیده‌اید که برندها نیاز دارند تا یک راهبرد قوی برای ترافیک مربوط به گوشی‌های تلفن همراه ایجاد کنند. اما علاوه‌بر این روش، موارد دیگری هم هست که باید به آنها بپردازید:

• زمان بارگذاری صفحه: در مطالعه‌ای یافته شد که 69 درصد از وب‌سایت‌های طراحی شده مختص نمایش در تلفن‌های همراه، از نظر تست سرعت (زمان بارگذاری) نتیجه قابل قبولی را کسب نکرده‌اند. سرعت بارگذاری صفحه، یک شاخص مهم (SEO) است که افراد حرفه‌ای آن را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.

• لایه‌های اضافی و صفحات تبلیغاتی (Popups): گوگل می‌خواهد فرد جست‌وجوکننده را در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برساند. از نظر موتورهای جست‌وجو مهم نیست که شما می‌خواهید کاربران ابتدا در سایت شما ثبت‌نام کنند یا اپلیکیشن شما را دانلود کنند. بیشتر سایت‌های قابل نمایش در تلفن همراه با مشکل کندی بارگذاری مواجه هستند، پس بهتر است با ایجاد صفحات اضافی مانع جدیدی برای دسترسی به اطلاعات سایت‌تان ایجاد نکنید. این مساله در بلندمدت به رتبه سایت شما آسیب می‌زند.

• محتوای پشتیبانی شده: از قرار دادن صفحاتی که محتوای آنها قابل نمایش در گوشی‌های تلفن همراه نیست، خودداری کنید.

2) راجع به بازیابی و پایش (SEO) منفی/   جریمه بیاموزید: هیچ چیز نمی‌تواند مانند این روزتان را خراب کند که بفهمید سایت شما توسط (SEO) منفی یا یک جریمه گوگل تنبیه شده‌ است. اینها باعث پایین آمدن رتبه سایت‌تان می‌شود و برای بسیاری از کسب‌وکارها، آسیب‌های وارده بسیار جدی است. شما باید هرچه سریع‌تر علت بروز مشکل را بفهمید و این زمانی مقدور است که به‌طور مرتب وضعیت (SEO) سایت را مورد پایش قرار دهید. اگر دقیقا نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام داد، زمان صرف کنید و آن را بیاموزید.

3) از رتبه‌بندی کلیدواژه‌محور به سمت معیارهای بازگشت سرمایه حرکت کنید: سعی کنید بفهمید که برای هر یک دلاری که صرف کرده‌اید تا برای جست‌وجوی عبارت «کفش‌‌های قرمز» شما در نتایج جست‌وجو رتبه بالایی را کسب کنید، در عوض چند دلار به دست آورده‌اید؟ این نوع گزارش‌گیری به مراتب از اینکه بدانید در نتایج جست‌وجوی گوگل برای عبارت «کفش‌های قرمز» رتبه نهم را کسب کرده‌اید، منافعش بیشتر است. برای این کار نیاز دارید که کاربران را در یک بازه زمانی طولانی ردیابی کنید. با این کار، موارد زیر را خواهید فهمید:

• بازدیدکنندگان نتایج جست‌وجوی اولیه که معمولا به سایت شما وارد می‌شوند چه کسانی هستند.

• زمانی که یک کاربر هدفی را به انجام می‌رساند که منجر به ایجاد درآمد می‌شود.

• آن کاربر در ادامه چگونه رفتار می‌کند تا ارزش دوره زندگی او را محاسبه کنید.

شما می‌توانید خودتان این سیستم ردیابی را ایجاد کنید یا از ابزارهایی مانند KISSMetrics استفاده کنید تا برایتان این کار را انجام دهند.

4) از سبک سنتی روابط عمومی برای ساخت لینک استفاده کنید: سبک سنتی روابط عمومی بر ایجاد روابط بین فردی متمرکز است. از طرف دیگر، ساخت لینک به دنبال ایجاد (SEO) از طریق قرار دادن لینک در وب‌سایت‌های مرتبط و با کیفیت بالا است. وقتی این دو ایده را با یکدیگر تلفیق می‌کنید، ترکیبی قدرتمند به دست می‌آید. بلاگرهای موفق به‌طور هفتگی صدها درخواست برای ارسال پیام‌های میهمان از صاحبان کسب‌وکار آنلاین دریافت می‌کنند. بهتر است برای ارسال پست میهمان در وبلاگ‌های پربیننده خود را درگیر رقابت فرسایشی با دیگر صاحبان کسب‌وکار آنلاین نکنید. در عوض شما می‌توانید برای دیده شدن در سایت‌ها و وبلاگ‌های پربیننده از روابط بین فردی خود استفاده کنید.

5) به دنبال کلیدواژه‌های دقیق‌تر و فراگیر‌تری از سوی خریداران باشید: افراد اغلب عادت دارند راجع به قدرت کلیدواژه‌های طولانی صحبت کنند. هر چند این نوع کلیدواژه‌ها هنوز می‌توانند به وضعیت کلی (SEO) سایت شما کمک کنند اما تغییراتی که گوگل اخیرا در الگوریتم هامینگ برد (Hummingbird)
ایجاد کرده، وضعیت را تا حدودی تغییر داده است. در نسخه اخیر، موتور جست‌وجوی گوگل براساس ترکیبی از کلیدواژ‌ه‌های طولانی و محتوای فراگیر عمل می‌کند. اگر تمام انرژی‌تان را صرف استفاده از عبارات طولانی کنید، از کلیدواژه‌های فراگیر غافل خواهید شد. این مساله با توجه به تغییراتی که گوگل در الگوریتم مورد استفاده خود ایجاد کرده است، مشکلات جدیدی را برای رتبه سایتتان ایجاد خواهد کرد.

6) از رویکرد (SEO) در تلفیق با بازاریابی محتوا استفاده کنید: بی‌شک راهبرد (SEO) چیزی است که وب‌سایت شما به آن نیاز دارد اما استفاده از آن به معنی آن نیست که در رقابت ترافیک جست‌وجو پیروز شده‌اید. (SEO) لزوما شما را به اولین صفحه نتایج گوگل نمی‌رساند. برای اینکه بازی (SEO) را ببرید، باید کاری متفاوت از رقبایتان انجام دهید، به همین علت است که به بازاریابی محتوا نیاز دارید. مقاله‌ای که اخیرا در Quick Sprout به چاپ رسیده، ایده‌های جالبی برای تلفیق این دو ارائه کرده است:

محتوایی تولید کنید که ویکی‌پدیا تمایل داشته باشد به آن لینک بدهد؛ محتوا را براساس داده‌های کلیدواژه بنویسید، به جای تولید محتواهای حجیم، محتوای کم حجم و باکیفیت ایجاد کنید؛ یک بخش پاسخ به سوالات پرتکرار (FAQ) در وب‌سایتتان قرار دهید؛ هر جا که ممکن بود از Cross-linking استفاده کنید.

7) تفاوت بین لینک‌های مستقیم (Expressed link) و غیرمستقیم (Implied link) را دریابید: گوگل این دو مفهوم را به این صورت تعریف کرده است:

لینک‌های مستقیم لینکی را به مرجعی که ذکر شده فراهم می‌کنند؛ لینک‌های غیرمستقیم صرفا مرجع را ذکر می‌کنند، اما یک لینک واقعی برای کلیک‌کردن فراهم نمی‌کنند و این به آن معنا است که لینک‌های غیرمستقیم برای راهبرد SEO شما مهم هستند.

 

مترجم: سیدساجد متولیان

منبع:Entrepreneur

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.