لزوم پرهیز سهامداران از رفتار هیجانی در برابر مذاکرات هسته‌ای

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم پرهیز سهامداران از رفتار هیجانی در برابر مذاکرات هسته ای گفت: باید از اتفاقات 11 فروردین درس بگیریم و بتوانیم صف های خرید و نیز عرضه ها را مدیریت کنیم.

عصر بانک؛امید اسماعیلیدر خصوص چرایی بهبود روند معاملات بورس در روزهای گذشته گفت: افزایش امیدواری به روند مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 مهمترین دلیل مثبت شدن شاخص بورس و قیمتها در این مدت است.

 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در صورتی که به توافق جامع برسیم و قرار شود تحریم ها به یک باره لغو شوند، این اتفاق می تواند در وضعیت تولید و سودآوری شرکتهای بورسی اثرگذار باشد و در مجموع کلیت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به این که رشد اقتصادی و تولید در کشور به طور کامل در گرو رفع تحریم ها نیست و باید از پتانسیل های موجود در کشور نیز بهره مند شویم گفت: رسیدن قیمت سهام در بازار سرمایه نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند موجب شود تا سرمایه های سرگردان جامعه به سوی بازار سهام روانه شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در صورت رسیدن به توافق و رفع تحریم ها می توانیم شاهد این باشیم که برخی ابهامات بورس در حال برطرف شدن است، اما ابهامات دیگری هم درون ساختار اقتصادی کشور و نیز بازار سرمایه وجود دارد که باید فکری با حال آنها کنیم.

وی ادامه داد: در صورت رسیدن به توافق نهایی شاهد حضور سرمایه جدید در بازار و نیز تشکیل صف های خرید خواهیم بود که این بار باید از اتفاقات 11 فروردین درس بگیریم و بتوانیم صف های خرید و نیز عرضه ها را مدیریت کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که می بایست در سازمان بورس برنامه ای برای عرضه های اولیه در روزهای پرتقاضای بورس جهت پاسخگوی به تقاضاها درنظر گرفته شده باشد گفت: عرضه ها باید در بورس تدریجی باشد و حقوقی ها نیز باید با تدبیر به فکر ذخیره کردن سود خود باشند؛ نه این که به یکباره صف های سنگین خرید سهام را عرضه کنند و موجب بوجود آمدن جو روانی منفی در بورس شوند.

وی با بیان این که رفتار سرمایه گذاران در قبال رسیدن مذاکرات به نتیجه و میل به سرمایه گذاری در بورس کاملا طبیعی است اذعان داشت: به هر حال رسیدن به توافق و رفع تحریم ها واقعیتی در اقتصاد کشور است که می توان موجب رشد تولید شود؛ با این حال نباید اجازه دهیم که هیجان وارد تصمیم گیری سهامداران شود.

این کارشناس بورسی با بیان این که در صورت رسیدن به توافق در چند روزه آینده جو مثبت و روانی بورس به تعادل می رسد گفت: بنظر می رسد سهامداران از این پس باید در نمادهایی اقدام به خرید سهام و سرمایه گذاری کنند که رسیدن به توافق و رفع تحریم ها می تواند در تولید و سودآوری آن شرکتها در میان و بلندمدت اثر مثبت داشته باشد.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.