اعلام فهرست املاک غیرمنقول بانک‌ها به بانک مرکزی تا پایان 94

هیأت دولت صبح چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و مهم‌ترین مباحث جاری کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عصر بانک؛ در این جلسه، هیأت وزیران تعداد دیگری از آیین‌نامه‌های اجرای قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور را بررسی و به تصویب رساند.

 

با تصویب یکی از آیین‌نامه‌های این قانون، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند فهرست املاک غیرمنقول را به تفکیک مازاد و غیرمازاد با مشخصات ثبتی و نشانی کامل و ارزش دفتری و اطلاعات سهام تحت تملک خود به تفکیک فعالیت‌های بانکی و غیربانکی، حداکثر تا پایان سال 1394 و در سال‌های مالی بعد حداکثر یک ماه پس از انقضای سال مالی به بانک مرکزی اعلام نمایند. همچنین عایدی املاک غیرمنقول مازاد و سود سهام تحت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی انجام می‌دهند، مستقل از درآمد عملکرد آنها بوده و عایدی و سود سهام مزبور قابل جمع با سود و زیان یا درآمد مشمول مالیات عملکرد سال مربوط نخواهد بود.

 

در اجرای یکی دیگر از آیین‌نامه‌های قانون یاد شده، واردکنندگان کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی با استفاده از اعتبارات اسنادی (LC) و ثبت برای اسنادی (با تعهد بانک) در صورت تمایل به ترخیص با حداقل اسناد، پس از اعلام به بانک عامل، مجاز خواهند بود تا پس از اخذ حداقل اسناد و همچنین اخذ تعهد لازم جهت ارائه اصل اسناد ظرف مهلت سه ماهه و همچنین توافق با واردکننده در خصوص نحوه تسویه ریالی و در صورت قبول کلیه مسئولیت‌های مترتبه از سوی واردکننده، نسبت به صدور گواهی بلامانع بودن ترخیص کالا اقدام نمایند. همچنین به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود کالاهایی را که یکبار با مجوز سازمان ملی استاندارد ایران وارد و ترخیص شده است، در موارد بعدی با ارائه گواهینامه مذکور بدون نیاز به اخذ مجوز با رعایت سایر مقررات، ترخیص نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.