مجامع بانکی‌ها تا کی برگزار می‌شوند؟

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی گفت: روند تقسیم سود در مجامع به درستی در حال اجراست و براساس مقررات قانون تجارت شرکت باید سود را ظرف هشت ماه پرداخت کند یا افزایش سرمایه بدهد.

عصر بانک؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی بیک زاده در دراین خصوص گفت: روند تقسیم سود در مجامع به درستی در حال اجراست و براساس مقررات قانون تجارت شرکت باید سود را ظرف هشت ماه پرداخت کند یا افزایش سرمایه بدهد. سهامداران خرد هم به راحتی سود خود را دریافت می‌کنند. شایعاتی که پیرامون تقسیم نشدن سود به علت کمبود نقدینگی بیان می‌شود،‌ بی پایه و اساس است.

 
رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس افزود: در مجامعی که امسال برگزار شده است انحرافات چندانی را در رابطه با عملکرد شرکت‌ها نسبت به آخرین بودجه اعلامی مشاهده نکرده‌ایم. ارقام سودهایی که تاکنون توزیع شده نیز به نسبت سال گذشته بیشتر بوده است.
 
او درباره شبهاتی که درخصوص برگزاری مجامع بانکی مطرح می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: هنوز هیچ بانکی مجمع برگزار نکرده است،‌ اما تا 31 تیرماه فرصت برگزاری دارند و حتما برگزارمی‌شود.
 
بیک زاده درباره صحبت‌های مسوولان بانک مرکزی راجع به برگزار نشدن مجامع بانکی‌ها، ‌توضیح داد: بانک مرکزی هر سال این رویه را دارد و باید صورت‌های مالی بانک‌ها را به درستی بررسی کند. همین موضوع اندکی زمان‌بر است اما در نهایت هیچ اشکالی در روند تشکیل مجامع وجود‌ ندارد.
 
رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی گفت: تا به حال مجامعی که برگزار شده‌اند،‌ هیچ حاشیه‌ای نداشته‌اند و تفاوت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل مشاهده نشده است. اکثر شرکت‌ها 80 درصد سود را تقسیم کردند و در جریان برگزاری مجامع تفاوت زیادی نسبت به سال گذشته وجود ندارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.