رشد 40 درصدی منابع پست بانک نسبت به سال گذشته

پست بانک ایران در آذر 98 نسبت به سال گذشته شاهد رشد 40 درصدی منابع بود.

عصر بانک؛ بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در نشست خبری یکشنبه 8 دی در خصوص افزایش منابع و مصارف پست بانک ایران اظهار کرد: پست بانک ایران در آذر 98 نسبت به سال گذشته شاهد رشد 40 درصدی منابع بود.

 

او گفت: همچنین سهم پست بانک در تعداد پایانه های فروش در مناطق روستایی 57 درصد و میزان توقف خودپردازها در دوره هفت ماهه اول امسال 30 درصد کاهش یافته است.
 

وی ادامه داد: سهم پست بانک در تعداد خودپرداز ها در مناطق روستایی 72 درصد، همچنین سهم پست بانک در تعداد پایانه های فروش در مناطق روستایی 57 درصد بوده است. میزان توقف خودپردازها در دوره هفت ماهه اول امسال 30 درصد کاهش یافته است. پست بانک با حدود 2 میلیون تراکنش روزانه، بخش اعظم تراکنش های روستایی را بر عهده دارد.

 

شیری تصریح کرد:مصارف پست بانک ایران در اسفند 97 عدد 77640 هزار میلیارد بوده است که این رقم در آذر 98 به 95297 هزار میلیارد ریال رسیده است که شاهد رشد 23 درصدی در مصارف بوده ایم. گفتنی است پست بانک هیچ برداشتی از بانک مرکزی ندارد.

 

وی ادامه داد: سهم سپرده های قرض الحسنه جاری در آذر امسال 46 درصد، قرض الحسنه پس انداز 4 درصد، سرمایه گذاری کوتاه مدت 30 درصد و سرمایه گذاری بلند مدت 20 درصد است که در مجموع به 100 درصد می رسد.
 

این مقام مسئول در خصوص ساعت توقف در هر دستگاه ATM گفت: توقف دستگاه های ATM در اردیبهشت، 189 ساعت و در آذر به 61 ساعت رسید که کاهش 68 درصدی ساعت توقف در این دستگاه ها را نشان می دهد.
 

وی گفت: POS سودده پست بانک ایران در آذر سال گذشته 47 درصد بوده که در آذر امسال به 52 درصد رسیده است. همچنین تعداد موبایل بانک ها 29 درصد و تعداد اینترنت بانک ها 7 درصد افزایش یافته است.
 

رییس پست بانک ایران افزود: درامد 9 ماه اول سال 97 عدد 11،305 میلیارد ریال است که در 9 ماهه اول سال 98 به 15،139 میلیارد ریال رسید که نشان دهنده رشد 34 درصدی پست بانک در این زمینه است. همچنین هزینه های پست بانک در 9 ماه اول سال 97 عدد 14،627 میلیارد ریال بوده که در 9 ماهه اول سال 98 به 50،084 میلیارد ریال رسید که نشان دهنده رشد 3 درصدی پست بانک در این زمینه است.
 

وی گفت: تعهد به مأموریت اصلی بعنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و روستائی کشور، حداکثرسازی سود در راستای حداکثرسازی خدمت به هموطنان و مشتریان به ویژه درمناطق روستائی و نهادینه کردن فرهنگ شفافیت در تمامی امور بانک بویژه امور مالی و اعتباری، برنامه محورنمودن بانک در امور اجرائی و ارزیابی عملکرد از مهمترین پیش‌فرض‌های پست‌بانک‌ایران برای رسیدن به مدل سودآوری است.

 

وی رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی بویژه در نرخ سود، تمرکز بر فعالیت بانکی، پرهیز از بنگاه‌داری و واگذاری سرمایه گذاری‌های محدود، تمرکز بر فعالیت‌های کارمزدی و بهبود درآمدهای مشاع، افزایش منابع بانک بالاتر از رشد نقدینگی کشور و افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت، سازماندهی امور عملیاتی بانک با خط قرمز عدم ایجاد بدهی به بانک مرکزی و اجتناب از عملکرد غیرمتعارف در پرداخت سود سپرده‌ها را از دیگر پیش‌فرض‌های این بانک برای رسیدن به سودآوری عنوان کرد.

 

شیری با اشاره به رشد عملکرد و سوددهی پست‌بانک‌ایران طی 9 ماهه سال‌جاری بیان کرد: با توجه به عدم برداشت این بانک از بانک مرکزی طی مدت مذکور، منابع و مصارف این بانک با رشد 40 و 23 درصدی همراه بوده است.

 

همچنین شیری ضمن تشریح شاخص‌های عملکردی بانک از جمله وضعیت منابع و مصارف، ترکیب سپرده‌ها، نسبت مطالبات به تسهیلات، تجهیزات و تراکنش‌های بانکداری الکترونیک، سرمایه‌گذاری‌ها، نرخ تجهیزمنابع، سود و زیان، سهام بانک و سایر شاخص های مربوطه تأکید کرد: خوشبختانه با مدیریت بهینه شاخص‌ها توانستیم، بانک را به سوددهی برسانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.