بانک مرکزی آمریکا آماده طوفان می‌شود

رئیس فدرال رزرو گفت که این بانک خود را آماده مواجهه با نوسانات آتی می‌کند.

عصر بانک؛به گزارش رویترز، جروم پاول با بیان این که ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهان افزایش یافته اند گفت که در صورت لزوم، فدرال رزرو آماده کاهش بیشتر نرخ بهره به منظور تقویت رشد اقتصادی خواهد بود.

 
پاول با اشاره به کند شدن آهنگ اشتغال زایی ماه سپتامبر گفت که این مساله می تواند یکی از نشانه های تعدیل نرخ رشد باشد. وی گفت که به زودی بانک مرکزی برای تامین ذخایر مورد نیاز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 
پاول که برای شرکت در کنگره ملی اقتصاد تجاری به شهر دنور رفته بود گفت که چشم انداز اقتصادی هنوز مطلوب است و رشد مثبت اقتصادی احتمالا تداوم خواهد یافت اما افزود که در مقایسه با سیاست‌های سال قبل، سیاست های امسال باید متفاوت باشد و سیاست‌گذاری‌ها در راستای تقویت رشد اقتصادی اتخاذ شوند.
 
وی با اشاره به این که انتظار دارد شرایط اقتصادی سخت‌تر شود گفت که فدرال رزرو خود را آماده مواجهه با طوفان هایی می کند که به زودی فرا خواهند رسید.
 
جیسون وایر، کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه " آلبیون فایننشیال گروپ" گفت: به نظر می‌رسد پاول سعی کرد به بازارها اطمینان دهد که بانک مرکزی از وجود ریسک های متعدد بر سر راه اقتصاد آگاه است و تمایل دارد تا در صورت لزوم از روند توسعه اقتصادی حمایت کند.
 
رشد اقتصاد آمریکا در سال 2019 در مقایسه با سال قبل کاهش محسوسی را تجربه کرده است به گونه ای که رشد سه ماهه دوم از 3.5 درصد در سال گذشته به حدود 2 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است. هم‌چنین پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال از 2.9 درصد سال گذشته به تنها 1.5 درصد کاهش یابد.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.