همه چیز درباره درگاه پرداخت اینترنتی شرکت ایران کیش برای پذیرندگان

درگاه پرداخت اینترنتی ایران کیش، امکان پرداخت هزینه کالا و خدمات را در بستر اینترنت، به صورت آنلاین و بدون درنگ برای مشتریان سایت پذیرندگان فراهم می‌نماید.

عصر بانک؛شرکت کارت اعتباری ایران کیش، یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک از طریق کارتخوان‌های متنوع، اپلیکیشن موبایلی پات، درگاه‌های پرداخت اینترنتی و محصولات و راهکارهای دیگر مرتبط به پرداخت است که در آخرین رتبه بندی نشریه معتبر نیلسون ریپورت ( سال 2018) در بین 150 شرکت پرداخت بزرگ دنیا رتبه 33  را کسب کرده است. در مطلب پیش رو عصربانک، نحوه پرداخت مشتری در سایت فروشگاهی کالا /خدمات پذیرنده را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی ایران کیش، بررسی و مزایای این درگاه را معرفی می‌کند:

نحوه پرداخت در سیستم درگاه پرداخت اینترنتی به این صورت می‌باشد که فروشنده (پذیرنده) سایتی را جهت ارائه کالا/خدمات ایجاد می‌کند. سایت فروشنده (پذیرنده) بعد از مشخص شدن جمع مبلغ سبد کالا/خدمات مشتری، از طریق لینک به درگاه پرداخت اینترنتی، امکان پرداخت اینترنتی را برای مشتریان خود در محیطی امن فراهم می‌نماید. بعد از پرداخت، درگاه پرداخت اینترنتی نتیجه تراکنش را به سایت ارائه‌دهنده کالا/خدمات (پذیرنده) اعلام می‌کند و مشتری (دارنده حساب) به سایت ارائه‌دهنده کالا/خدمات باز می‌گردد. امکان پرداخت وجه از سوی مشتری به ارائه دهنده کالا/خدمات به عنوان دریافت‌کننده وجه به سهولت انجام می‌شود و به موجب آن نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعب و یا نزد ارائه دهنده کالا/خدمات نمی‌باشد.
ویژگی‌های سیستم‌های پرداخت اینترنتی ایران کیش
امنیت: ایمن ساختن اطلاعات به معنای جلوگیری از تحریف و دستیابی به اطلاعات توسط افراد غیرمجاز
قابلیت بررسی: سیستم باید عملیات مالی را ثبت کند تا در صورت لزوم بتوان اشکالات و خطاهای احتمالی را ردیابی کرد.
قابلیت اطمینان: سیستم باید به قدر کافی مستحکم باشد تا کاربران در صورت قطع برق پول از دست ندهند.
چند تعریف مهم 
پذیرنده یا فروشنده اینترنتی  (Merchant): به موسسه یا شرکتی گفته می‌شود که مطابق با قرارداد منعقده با بانک، مجوز دریافت هزینه کالا یا خدمات مورد ارائه خود را از درگاه پرداخت اینترنتی دارا می‌باشد. پذیرنده (فروشنده) برای دریافت هزینه از مشتریان اقدام به خرید سرویس درگاه پرداخت اینترنتی می‌نماید و پذیرنده اینترنتی (فروشنده) بر روی وب سایت خود، به مشتریان کالا یا خدمات ارائه می‌دهد.
نام و آدرس پذیرنده اینترنتی:نام تجاری و آدرس سایت پذیرنده می‌باشد.(نام شرکت ارائه‌دهنده کالا/خدمات یا فروشگاه اینترنتی و آدرس URL آن مشتری)
مشتری: به شخصی اطلاق می‌شود که خریدار کالا یا خدمات از سایت فروشنده (پذیرنده) است و دارنده کارت حساب بانکی می‌باشد. مشتری یا دارنده کارت از طریق فضای مجازی اینترنتی قصد پرداخت پول به فروشنده اینترنتی دارد تا بتواند از کالا یا خدمات فروشنده اینترنتی استفاده نماید.
بانک پذیرنده: بانکی است که حساب پذیرنده به منظور واریز وجوه مربوط به داد و ستدهای کارت‌های بانکی نزد آن افتتاح شده است.
بانک صادرکننده کارت: بانکی است که دارنده کارت نزد آن افتتاح حساب داشته و برای وی کارت صادر می‌نماید.
درگاه پرداخت اینترنتی(IPG): درگاه پرداخت اینترنتی امکان انجام هرگونه عملیات خرید و پرداخت به صورت Online را از طریق اینترنت فراهم می‌سازد.
تائیدیه تراکنش توسط پذیرنده  (Verify): پذیرنده نتیجه تراکنش موفق را تائید و به بانک اعلام می‌نماید.
سوئیچ: واسطه‌ای است که مشتمل بر مجموعه‌ای از سخت افزار، نرم‌افزار و پایگاه داده می‌باشد که پیام‌های مربوط به تراکنش‌ها را بین ابزارهای پذیرش و مقصد پردازش تبادل می‌نماید.
شتاب: به سوئیچ ملی گفته می‌شود که امکان تبادل مربوط به تراکنش‌های مالی بین بانکی را فراهم می‌کند.
شاپرک: شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی که وظیفه اتصال موسسات به سامانه‌های ملی پرداخت و نظارت بر عملکرد فنی و اجرایی آن را بر عهده دارد.
SSL: یک پروتکل امنیتی با یک الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته است که تبادل اطلاعات در فضای اینترنتی را کنترل کرده و با رمز نگاری داده‌ها موجب می‌شود که اطلاعات در بین مسیر برای شخص سومی قابل خواندن نباشد.
پروتکل Https: یک پروتکل IP/TCP  است که توسط وب سرورها و مرورگرها جهت انتقال امن و نمایش امن اطلاعات و اسناد مجازی (Documents Hypermedia ) بکار گرفته می‌شود. هنگامی که پروتکل Http بر روی لایه SSL قرار می‌گیرد امن شده و به آن Https  می‌گویند که مانع از وارد شدن بدون اجازه می‌شود.
الزامات امنیتی
1. کلیه درگاه‌های پرداخت اینترنتی دارای گواهینامه امنیتی معتبر از شاپرک می‌باشند و ارتباط خریدار با سامانه پرداخت اینترنتی در بستر SSL و به صورت امن می‌باشد. داشتن گواهینامه معتبر برای سایت پذیرنده الزامی نیست.
2. پذیرنده (فروشنده) از هیچ کدام از اطلاعات بانکی دارنده کارت (مشتری) از قبیل شماره کارت، کلمه رمز عبور و غیره مطلع نمی‌شود و پذیرنده (فروشنده) هیچگونه اطلاعات بانکی و مالی دارنده کارت (مشتری) را دریافت نمی‌کند. تمامی اطلاعات بانکی و مالی مشتری فقط در درگاه پرداخت اینترنتی ورود اطلاعات می‌گردند.
3. سایت پذیرنده (فروشنده) می‌بایست دارای IP ثابت باشد که اعلام می‌کند فقط فروشنده می‌تواند درخواست تراکنش و تائید تراکنش نماید. این امر برای تصدیق هویت پذیرنده (فروشنده) الزامی می‌باشد.
4. برای اطمینان بیشتر در هنگام فعالسازی ID فروشنده (پذیرنده) Merchant به او کلمه رمزی می‌دهد که فروشنده می‌تواند با استفاده از آن به سیستم گزارش لحظه‌ای وارد شده و اطلاعات تراکنش‌های خود را دریافت نماید.
الزامات بانکی
پذیرنده (فروشنده) می‌بایست یک حساب بانکی سپرده در بانک داشته باشد و در آن بانک درخواست استفاده از سرویس درگاه پرداخت اینترنتی دهد و مشخصات خود را طبق فرم‌های ویژه تکمیل نماید. بانک نیز به وی یک شماره شناسه (Merchant) اختصاص می‌دهد که در تراکنش‌های او مورد استفاده قرار می‌گیرد و خود را با این شناسه به درگاه پرداخت اینترنتی معرفی می‌نماید و همچنین یک رمز عبور اختصاص می‌دهد که برای ورود پذیرنده به بخش گزارشات می‌باشد.
الزامات سایت
پذیرنده (فروشنده) برای پیاده سازی سایت خود از هر تکنولوژی می‌تواند استفاده نماید. پذیرنده (فروشنده) برای اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی و درخواست و تائید تراکنش‌ها، می‌بایست استانداردها و رویه‌های شرح داده شده در این گزارش را بکار برد.
فرایند کاربری از درگاه پرداخت اینترنتی شرکت ایران کیش
مزایا و قابلیت‌های درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) ایران کیش
1. محصولات ترکیبی در قالب بسته‌های خدمات و محصولات با رویکرد سفارشی سازی
2. ارایه رایگان بیش از 30 پلاگین راه‌اندازی درگاه پرداخت در انواع محیط‌های مدیریت محتوا در سایت www.irankish-co.ir
3. سامانه گزارش‌گیری ONLINE
4. وب سرویس استعلام تراکنش‌ها به صورت ONLINE
5. انجام عملیات خرید با شناسه اختصاصی
6. پیاده‌سازی آسان و سریع در انواع محیط‌های مدیریت محتوای تحت CMS
7. پیاده‌سازی در محیط‌های .net و java
8. ارایه خدمت مستقیم وجوه تراکنش و واریز به چند حساب
9. قابلیت بازگشت بخشی یا تمام مبلغ تراکنش به حساب دارنده کارت(refund/ reverse)
10. مدیریت امکانات سامانه پرداخت و شخصی سازی درگاه با رویکرد Self service
11. استفاده از متدهای ارتباطی پیشرفته بر مبنای توکن ( تضمین امنیت تراکنش در دو لایه سایت مشتری و سامانه پرداخت)
12. قابلیت تبادل اطلاعات تکمیلی در قالب انواع شناسه با ظرفیت بیش از 1000 کاراکتر
13. امکان فراخوانی درگاه پرداخت اینترنتی در انواع صفحات نمایش
14. محیط آسان کاربردی برای کاربر نهایی
15.امکان مشاوره در اخذ نماد الکترونیکی به دارندگان وب سایت‌ها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.