انجام غیرممکن‌ها در “تی‌تِک”

شرکت توسعه یکپارچه تراکنش کارور (تی‌تِک) با مشارکت دو هلدینگ سرمایه‌گذاران فن‌آوری تکوستا (گروه توسن) و هلدینگ نوین ایده فاخر ایرانیان از سال 1396 شروع به فعالیت نموده است.

عصر بانک؛ماموریت شرکت تی‌تِک فعالسازی و به کارگیری فن‌آوری اطلاعات در کلیه سطوح مربوط به صنعت پست و لجستیک می‌باشد. تی‌تِک طی این ماموریت، خدمات منحصر به فرد هوشمند، یکپارچه و به روز فن‌آوری اطلاعات را در قالب محصولات و سرویس های زیر ساختی مختلف تولید و ارائه می‌نماید.

 

چشم انداز تی‌تِک، هوشمندسازی و مکانیزه نمودن فرآیندهای صنعت پست و لجستیک با استفاده از زیرساخت‌های فن آوری اطلاعات می‌باشد. در آینده‌ای نه چندان دور نیز سامانه‌‌های هوش مصنوعی، ربات‌ها و پهبادها و زیرساخت‌های اطلاعاتی مبتنی بر زنجیره توکن متن باز که توسط تی‌تِک، تولید و توسعه داده شده‌اند، صنعت پست و لجستیک کشور را دگرگون خواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با تی‌تِک ما با سهیل حقیقت، مدیر عامل شرکت گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید: 
 
دلایل شکل‌گیری تی‌تِک 
 
سهیل حقیقت، در ابتدا درباره ی دلایل شکل‌گیری تی‌تِک گفت: دو سرمایه گذار شناخته شده (هلدینگ تکوستا و هلدینگ فاخر) با هدف ورود فن‌آوری به حوزه پست، لجستیک، حمل و نقل و پست مالی، شرکتی به نام " تی‌تِک" را تاسیس نمودند که توسط آن زیرساخت فن‌آوری اطلاعات‌ برای این صنعت فراهم می‌شود.
 
حقیقت با بیان اینکه همزمان با این موضوع، از سمت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  موضوع اپراتورهای خصوصی پستی مطرح شد، افزود: دو اپراتور خصوصی پست در کشور، از سازمان  تنظیم مجوز فعالیت گرفتند که یکی از آنها شرکت پست اول بود. پست اول، اولین اپراتور خصوصی پست ایران است و یکی از ماموریت‌های شرکت تی‌تِک تبدیل شدن به بازوی فن‌آوری اطلاعات این اپراتور خصوصی می باشد.
 
"مأموریت شرکت تی‌تِک به دو بخش تقسیم می شود. اولین مأموریت این شرکت، ارائه خدمات فن‌آوری اطلاعات به اولین اپراتور خصوصی پست ایران (پست اول) و دومین مأموریت، تأمین زیر ساخت فن آوری اطلاعات در حوزه  پست، لجستیک، حمل و نقل و پست مالی است."
 
تحویل اولین سوییچ اپراتوری توسط تی‌تِک
 
حقیقت با بیان این که شرکت تی‌تِک اولین نسخه سوییچ اپراتوری را به اپراتور اول تحویل داده است، تصریح کرد:  توسط این سوییچ، یک کد یکتا به هر مرسوله تخصیص داده می شود که با توجه به سطوح دسترسی تعریف شده، امکان رهگیری و پیگیری مرسوله با کد مذکور در سامانه اپراتور میسر می‌شود. همچنین این سوییچ وظیفه استانداردسازی اطلاعات دریافتی از فعالین حوزه پستی را نیز دارا می باشد.
 
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این سوییچ، فعالین پستی مختلف به آن متصل شده و طبق استاندارد سازی اطلاعات دریافتی، یکپارچگی و شفافیت در صنعت پست و لجستیک رقم خواهد خورد که این مهم یکی از سیاست‌های حاکمیت بوده است.
 
تی‌تِک و استریم‌های پست و لجستیک
 
مدیرعامل تی‌تِک به چهار استریم تعریف شده در حوزه پست و لجستیک اشاره نمود و افزود: تی‌تِک در چهار استریم که شامل شبکه تبادلات مالی، شبکه تبادل اطلاعات، شبکه تبادل محصول و شبکه تبادل دانش است اقدام به ارائه محصول و خدمات زیر ساختی نموده که بخشی از آن در حال حاضر عملیاتی و قابل بهره برداری می باشد.
 
حقیقت در توضیح شبکه تبادلات مالی گفت: در شبکه تبادلات مالی قرار است عملیات مالی فی ‌مابین فعالین پستی، عملیات مالی گیرنده خدمت و فعالین پستی و عملیات مالی فعالین پستی و اپراتور، تحت یک بستر و یک شبکه واحد اتفاق بیفتد که ما با استفاده از سه سرویس در حوزه پرداخت و بانکداری دیجیتال، بستر این شبکه را ایجاد کرده‌ایم که پرداخت هوشمند، تسویه هوشمند و حساب دیجیتال از نمونه های محصولات و خدمات تی‌تِک در این حوزه می باشد.
 
وی ادامه داد: از طریق این سرویس‌ها، ذی نفعان این حوزه می‌توانند بین هم پول جابجا کنند وعملیات مربوط به تسویه را در کمترین زمان ممکن انجام دهند که این محصول با برند "تی‌تِک پی" در اختیار فعالین پستی قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل این شرکت در توضیح خدمات و محصولات تی‌تِک در استریم شبکه تبادل اطلاعات گفت: در این شبکه، محصول ویژه‌ای در حال آماده سازی است که به احتمال زیاد در ایران یگانه خواهد بود. این محصول نیز تا آخر مهر ماه 98 آماده و قابل بهره برداری می‌باشد.
 
حقیقت در توضیح  سومین استریم گفت: سومین شبکه، مربوط به تبادل محصول است که در این خصوص در حال توسعه تکنولوژی های خاص از جمله بهینه سازی مسیر (Route Optimization) ، نقشه (Map) و … هستیم که به محض آماده سازی محصولات در این استریم از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد.
 
وی در ادامه به تکامل یافته‌ترین استریم یعنی استریم دانش اشاره و تاکید نمود: تی‌تِک در این استریم محصولات ویژه‌ای برای فعالین تدارک دیده است، سامانه یادگیری ماشینی تی‌تِک، داشبورد هوشمند تی‌تِک و سامانه هوش تجاری تی‌تِک از نمونه محصولات و سرویس های تی‌تِک در این استریم می باشند.
 
DNA شرکت تی‌تِک
 
حقیقت با بیان اینکه تی‌تِک، DNA منحصر به فرد خود را در تمامی محصولات، خدمات و سرویس‌ها گنجانده است اضافه نمود: DNA  شرکت تی‌تِک در برگیرنده ویژگی های Smart، Data Driven، Location Aware، Social وGlobal Platform & Service Base  است.
 
وی ادامه داد شرکت تی‌تِک در گام بعدی به شبکه ملی فن آوری اطلاعات متصل خواهد شد و به این طریق صحت‌سنجی قسمتی از داده‌ها نیز صورت خواهد پذیرفت.
 
منتظر خبرهای بعدی  تی‌تِک باشید…
 
مدیرعامل شرکت تی‌تِک در انتها با اشاره به چشم انداز این شرکت گفت: برنامه تی‌تِک برای سال آینده ارائه محصولات جدید و  معرفی نسخه جدیدی از محصولات قبلی است. بنابراین از این پس ماهانه یک خبر غافلگیر کننده از تی‌تِک خواهیم داشت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.