پرداخت موبایلی امن با 5 روش ساده

انعطاف پذیری و راحتی روش پرداخت موبایلی باعث شده که در بین کاربران موبایلی با استقبال مواجه شود.اما آیا پرداخت‌های موبایلی امن هستند؟ این پرسش در زمان انجام پرداخت موبایلی و خرید آنلاین به ذهن همه خطور می‌کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛امروزه میلیون‌ها نفر از پرداخت موبایلی استفاده می‌کنند. روش‌های پرداخت موبایلی به سرعت در حال جایگزینی با روش‌های پرداخت قدیمی هستند و به مشتریان امکان می‌دهند تا از طریق موبایل‌ بانک‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت،  امور بانکی و پرداخت‌های‌شان را انجام دهند. با این حال، زمانی که امنیت پرداخت‌های موبایلی مطرح می‌شود، مواردی باید در نظر گرفته شود. 

 
5 مورد امنیتی که باید در پرداخت موبایلی در نظر گرفته شود
 
طبق یک مطالعه، مجموع درصد جرایم مربوط به پرداخت موبایلی در سال 2019 به 71درصد رسیده است. و طبق گفته متخصصان، مطمئنا این درصد در سال‌های آینده افزایش می‌یابد. بنابراین، برای افرادی که از تلفن‌های همراهشان برای پرداخت استفاده می‌کنند، 5 مورد امنیتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنند تا از هر نوع کلاهبرداری در امان باشند. 
 
1. استفاده از گوشی‌های هوشمند مجهز به سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته
 
تلفن‌های موبایل نیز شبیه به لپ‌تاپ‌ها و دسک‌تاپ‌ها، با سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی کار می‌کنند. هنوز افرادی در جهان وجود دارند که از نسخه‌های قدیمی iOS و اندروید استفاده می‌کنند. و این می‌تواند منجر به مسائل امنیتی متفاوتی شود. این دستگاه‌ها مانند تکنولوژی‌های موبایل‌های جدید دارای پشتیبانی امنیتی مناسبی نیستند و در مقابل حملات و ضربات امنیتی هکرها و کلاهبرداران حفاظت نمی‌شوند. 
 
به علاوه، اگر اپلیکیشن‌های موبایلی امن هستند، ولی موبایل‌هایی که دارای استاندارد نباشد فقط برای شما حداقل امنیت موبایلی را فراهم می‌کند. به علاوه دستگاه‌های موبایل باید به ویژگی‌های پیشرفته برای حفاظت از شما در برابر هر نوع کلاهبرداری مجهز باشند. برخی از قابلیت‌های دستگاه‌های موبایل امن شامل ارسال کدهای احراز هویت به موبایل یا ایمیل، اسکنرهای چهره، اسکن های اثر انگشت ، تشخیص صدا و … است. بنابراین، به دنبال تلفن هوشمندی باشید که با داشتن ویژگی‌های پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به طور کامل از پرداخت‌ها و حسابتان محافظت کند. 
 
2. اوه، موبایلم رو گم کردم
 
امروزه، تلفن‌های همراه هوشمند جایگزین مناسبی برای کارت‌های اعتباری هستند و در بردارنده‌ی همه‌ی جزئیات لازم مانند اطلاعات تماس، نام‌ها، عکس‌های شخصی، ارتباطات شبکه‌های اجتماعی، و … هستند. به طور مشابه، از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت مختلف، کیف پول‌های موبایلی، اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین، و موارد مشابه دسترسی کاملی به حساب بانکی‌ و کارت اعتباری‌تان فراهم می‌شود. اما اگر شما تلفن همراهتان را در هر فروشگاه، رستوران یا مکان‌های شلوغ دیگر جا بگذارید چه اتفاقی می‌افتد؟ همه‌ی اطلاعات شخصی شما مطمئنا افشا خواهد شد. و این شامل جزئیات همه‌ی پرداخت‌های بانکی و موبایلی‌تان است که می‌تواند منجر به کلاهبرداری شود. 
 
هر شخصی که موبایل شما را پیدا کند، آن را بر نمی‌گرداند. بنابراین، بهتر است به دنبال تلفن‌های هوشمندی باشید که به ابزارهای داخلی برای محافظت از تلفن همراه‌تان، کیف پول تلفن همراه، و دیگر فعالیت‌های کلاهبرداران مجهز باشد. به جای روش احراز هویت واحد، به دنبال فرآیندهای احراز هویت دو مرحله‌ای برای باز کردن قفل صفحه‌ی موبایلتان باشید، مثلا تشخیص چهره، اثرانگشت و گزینه‌های اسکن عنبیه در کنار پین. 
 
3. استفاده‌ از مرورگرهای نامناسب 
 
حتی اگر تلفن همراهتان امنیت بالایی داشته باشد، روشی که شما از آن استفاده می‌کنید می‌تواند از نظر امنیت پرداخت‌ها دارای اشکال باشد. کلاهبرداران می‌توانند از نسخه‌ی وبسایت تلفن همراه شما برای خرید یا پرداخت استفاده کنند. بسیاری از کاربران تلفن همراه از مرورگر گوگل کروم برای پرداخت‌های‌شان از طریق موبایل در سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. و مرورگرهایی مانند کروم و سافاری برای استفاده از چنین روش‌های به منظور پرداخت با ریسک بالایی مواجه هستند. 
 
اگر شما از تلفن‌های همراهتان برای پرداخت استفاده می‌کنید، برای ایجاد امنیت در آن، لازم است تا از محافظ مرورگر استفاده کنید که کاربران را در برابر کلاهبرداری از طریق مرورگرهای ناامن موبایلی حفاظت می‌کند. به جای چنین مرورگرهایی، به دنبال نسخه‌های به روز شده مرورگرها و اپلیکیشن‌های موبایلی امن و پیشرفته باشید. همچنین  کاربران موبایلی وجود دارند که از هیچ نوع قفل پین یا دیگر گزینه های امنیتی در موبایل هایشان استفاده نمی‌کنند. این امکان کلاهبرداری را در زمانی که دستگاه دزدیده یا گم شود، برای کلاهبرداران فراهم می‌کند. بنابراین به دنبال مرورگرها و اپلیکیشن‌های پرداخت به روز برای افزایش امنیت به تلفن‌های همراهتان باشید. 
 
4. از کیف پول‌های موبایلی‌تان حفاظت کنید
 
روش‌های پرداخت موبایلی مختلف و انواع کیف پول‌های پرداخت به سرعت در حال جذب کاربران با پیشنهادات جذاب، تخفیف و … هستند. چنین اپلیکیشن های زمانی کار می‌کنند که یک کارت اعتباری به کیف پول موبایلی اضافه شود و جزئیاتی مانند شماره کارت، شماره CVV2، تاریخ انقضای کارت، و اطلاعات لازم برای ورود شما از طریق رمز و کدگذاری به اپلیکیشن وارد شود. بنابراین ارائه دهندگان کیف پول موبایلی باید از یک توکن که به صورت تصادفی ایجاد می‌شود و برای پذیرنده قابل مشاهده نیست در هنگام انجام تراکنش استفاده می‌کنند. 
 
مجرمان سایبری می‌توانند از شماره حساب شما سواستفاده کنند، اما زمانی که شما کارت بانکی‌تان را با استفاده از وای فای عمومی به اپلیکیشن پرداخت اضافه کنید، این ریسک را افزایش داده‌اید. مجرمان می‌توانند به آسانی از همه‌ی جزئیاتی که در هنگام ثبت‌نام برای انجام تراکنش استفاده می‌شود، کلاهبرداری کنند. برای حفاظت از خودتان در مقابل هر نوع کلاهبرداری، زمانی که در منزل هستید یا یک شبکه‌ی شخصی امن و دارای پسورد دارید از کیف پول موبایلی‌تان استفاده کنید. 
 
5. مراقب بدافزارهای اپلیکیشن باشید
 
آیا شما مطمئن هستید که اپلیکیشن مناسبی را روی تلفن همراهتان نصب کرده‌اید؟ یا آن یک نسخه از بدافزار‌های اپلیکیشن است؟ تعجب برانگیز است که بدافزارهای متعددی وجود دارد که دقیقا شبیه به اپلیکیشن اصلی طراحی شده‌اند. زمانی که یک کاربر از چنین اپلیکیشن هایی استفاده می‌کند و برای ثبت‌نام اطلاعات بانکش را وارد می‌کند، انجام فعالیت‌های کلاهبردارانه برای کلاهبرداران از طریق کارت‌های اعتباری و دیگر اطلاعات شخصی آسان‌تر است. چنین اپلیکیشن‌هایی با امنیت ضعیف می‌توانند به آسانی در دسترس کلاهبرداران قرار بگیرند. 
 
هم گوگل و هم اپل در هنگام دانلود دارای الزامات امنیتی هستند. اما مجرمان سایبری راه‌های مختلفی برای نصب اپلیکیشن‌های بدافزار که حاوی ویروس هستند دارند. برای دستگاه‌های iOS کلاهبرداران از دستگاه‌های قفل شکن برای سواستفاده از اطلاعات پرداخت‌ها استفاده می‌کنند و بهترین راه برای دور نگهداشتن تلفن همراهتان از چنین اپلیکیشن های استفاده از ضد بدافزار است. 
 
سیستم‌هایی که دارای ابزارها یا نرم‌افزارهای ضد بدافزار هستند، از دستگاه شما در برابر نصب چنین اپلیکیشن‌های حفاظت می‌کنند. هنوز بررسی‌ها برای یافتن بهترین راه حل برای مقابله با چنین اپلیکیشن‌هایی ادامه دارد. 
 
روش‌های متفاوتی وجود دارد که می‌تواند به کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در مقابله با چنین کلاهبرداری‌هایی کمک کند. این روش‌ها باعث قوی‌تر شدن پسوردتان می‌شود. شما باید از اپلیکیشن موبایل من رو پیدا کن استفاده کنید، از شبکه اینترنت شخصی استفاده کنید، از انجام پرداخت در محیط‌های عمومی اجتناب کنید، به دوستانتان آموزش دهید که از فرآیندهای پرداخت موبایلی امن استفاده کنند و غیره.
 
شکی نیست که، چند مورد امنیتی وجود دارد که افراد باید در زمان استفاده از تلفن‌های همراه در نظر بگیرند، این کار در مقایسه با حمل کارت‌های پلاستیکی در جیبتان روش راحت‌تری است. اگر شما از پرداخت موبایلی استفاده کنید، در حال انجام تراکنش آگاهی بیش‌تری از فرایند در حال انجام دارید و احتمال این که اطلاعات مالی‌تان توسط دیگران مورد سواستفاده قرار بگیرد، کم‌تر می‌شود. بنابراین دوباره فکر کنید و در حال انجام پرداخت موبایلی باهوش عمل کنید تا پرداخت امنی داشته باشید‌.
 
ترجمه از paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.