رقابت اپل‌پی با دیگر سیستم‌های پرداخت موبایلی برای تصاحب بازار

اپل پی و دیگر سیستم‌های پرداخت‌ موبایلی برای دریافت سهم بازار بیشتر با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ CNBC مقاله‌ای منتشر کرده که در آن، پرداخت موبایلی را در میان چندین کشور و منطقه مقایسه کرده است. به نظر می‌رسد که خریداران در ایالات متحده هم‌چنان علیرغم داشتن تلفن‌های همراه در جیبشان، از کارت استفاده می‌کنند که دلیل آن شاید، ترجیح دادن کارت، و ادامه‌ی چالش‌ خرید با POS باشد. 

 
امروزه دستگاه‌های POS  با ماژول پرداخت بدون تماس از طریق NFC، در حال تبدیل شدن به ابزاری برای پذیرش کارت‌های غیرتماسی هستند. ولی فروشندگان کمی به روشنی بیان می‌کنند که NFC را پذیرش می‌کنند. مسئله‌ی پیچیده این است که بسیاری از دستگاه‌های POS فاقد نشانه‌های روشنی هستند که مشخص کند کجا و کی دستگاه بصورت NFC پرداخت را انجام می‌دهد . به علاوه در زمانیکه POS، ابزار NFC را لمس می‌کند، آلارم و نشانه‌ای وجود ندارد. تنها نشانه‌ای که مشتری دریافت می‌کند، چند ثانیه بعد از زمانی است که تراکنش کامل می‌شود‌.
 
اگر به مطالعه‌ی داده‌های مشتریان علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی این مقاله برایتان مفید خواهد بود. اگرچه مرکاتور در این مقاله بیش‌تر در مورد داده‌های پرداخت مشتریان در ایالات متحده اطلاعات ارائه داده است. 
 
علیرغم رشد تلفن‌های همراه هوشمند، بیش‌تر آمریکایی‌ها هنوز هم از دستگاه‌های موبایلشان برای پرداخت استفاده نمی‌کنند. اما در دیگر کشورها، داستان متفاوت است‌. کشورهایی مانند چین و هند شاهد پذیرش سریع پرداخت با تلفن‌های هوشمند هستند. برای مثال، طبق گزارشات، در سال گذشته در چین، بیش از 80 درصد از مشتریان از پرداخت‌های موبایلی استفاده کرده‌اند. در حالیکه در ایالات متحده، بیش‌تر اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی نرخ پذیرش کم‌تر از 10درصد را داشته‌اند. 
 
بنابراین ایالات متحده در بحث پرداخت‌های موبایلی رهبر بازار نیست و در بهترین حالت، در مقایسه با دیگر کشورها در رده‌ی متوسط قرار دارد. 
 
به نظر می‌رسد که این آمار در مقایسه با حضور فعال آیفون‌ها و اندرویدها در ایالات متحده عجیب است. مطابق با بررسی مرکز پژوهشی Pew بیش از 81درصد از آمریکایی‌ها صاحب یک تلفن همراه هوشمند هستند. این میزان هشت سال پیش 35درصد بود. همچنین مشاهده شده که در سیستم‌های مالی آمریکا برای جلب مشتریان کارت‌های جایزه کافی است و به گزینه‌های دیگر نیازی نیست. 
 
فاکتور اصطکاک
 
طبق نظر دو تویت، یکی از دلایلی که تلفن‌های همراه در برخی کشورها روش اصلی پرداخت هستند، این است که پول برایشان جذابیت کمی دارد. چین و هند اقتصادهای پول نقد محوری هستند که همین پول نقد برایشان آزاردهند و عامل اصطکاک است‌. بنابراین پرداخت موبایلی در مقایسه با مدیریت مقادیر زیاد پول نقد، یک پیشرفت قابل توجه برای مردم در این کشورها است. 
 
برای مثال در هند، رگولاتورها مردم را با روش‌های مختلف به استفاده از روش‌های دیجیتال به جای پول نقد تشویق می‌کنند.  مثلاً از زمانی که پرداخت نقدی قبض‌ها به روشی برای دریافت مالیات بیش‌تر تبدیل شد و همچنین هند الزاماتی برای انتقال پرداخت‌های دارای ارزش کم‌ بین بانکی بصورت آنلاین ایجاد کرد، پرداخت‌های موبایلی به میزان غیرقابل باوری رشد کردند.
 
همچنین انقلاب پرداخت موبایلی در چین نتیجه‌ی مداخله‌ی کم دولت است. زیرا غول‌های تکنولوژی علی بابا و تنسنت شروع به جنگ بر سر کیف پول دیجیتال مشتریان و تحت شعاع قرار دادن بانک‌ها کردند. به دلیل اینکه آن‌ها هم با فروشندگان و هم با خریداران تعامل دارند و نیاز کم‌تری به کارت‌های اعتباری واسطه در این کشور وجود دارد. 
 
ترجمه از paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.