از AR و VR تا AI و KYC و ML برای نسل بعدی مشتریان بانکی

بانک‌هایی که تطابق‌های لازم را با تکنولوژی ایجاد می‌کنند از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و آن‌هایی که مشتریان نسل جدید را نادیده می‌گیرند، در نهایت از بازی رقابت خارج خواهند شد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ در دنیای دیجیتال امروز کسب‌وکارها، بانک‌ها و دیگر ارائه‌دهندگان خدمات مالی با تغییر پیوسته‌ی تقاضا و انتظارات مشتریان مواجهند. در بیش‌تر موارد به نظر می‌رسد که این سازمان‌ها در برآوردن این تقاضا پیشرو هستند. همان‌گونه که مطالعات نشان می‌دهند، صنعت خدمات بانکی و مالی نسبت به دیگر صنایع پیشتازی بیش‌تری در تحول دیجیتال داشته‌اند. 

 
هر نسل از مشتریان موانع و چالش‌های جدیدی دارند که بانک‌ها باید در اجرای تحولات ساختاری‌شان به آن‌ها توجه کنند. تا به امروز، این تغییرات بیش‌تر تدریجی بوده‌اند. برای مثال، نسل میانی، در استفاده از خدمات قدیمی و کاملا دیجیتال در نوسان بودند که این موجب شده است تحول نوآورانه با سرعت کمتری انجام شود. ولی نسل بعدی مشتریان، چالش‌های بیش‌تری نسبت به نسل قبلی ایجاد خواهند کرد. 
 
درک تقاضای مشتریان نسل جدید برای بانک‌ها مهم است. چون قادر خواهد شد قابلیت‌ها و خدماتی ارائه دهند که نسل جدید مشتریان انتظار دارند. 
 
راحتی دریافت خدمات
 
مطالعات نشان می‌دهند که نسل جدید مشتریان احتمالا دوبرابر بیش‌تر از نسل‌های گذشته از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های کاملا آنلاین استفاده می‌کنند. در نظر گرفتن این عادات خرید برای بانک‌ها بسیار مهم است‌. به علاوه، اکثریت مشتریان نسل جدید به طور پیوسته در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند و حتی ترجیح می‌دهند روش‌های جایگزینی از پرداخت‌های فرد به فرد را به کار برند. 
 
بانک‌ها باید با خدمات دیجیتال تعاملی و جدید تطبیق یابند تا این ترجیحات دیجیتال مشتریان را برآورده کنند. با استفاده از تکنولوژی نسل جدید، مانند هوش مصنوعی، 5G، رایانش ابری و اینرنتت اشیاء بانک‌ها تاکنون ابزارهایی برای انجام این کار در اختیار داشته‌اند. برای مثال، با ادغام هوش مصنوعی و ربات چت، بانک‌ها قادر به تعامل با مشتریان نسل جدید و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده به آنان هستند. همچنین مشتریان قادر به افتتاح، مدیریت و حفظ حساب‌هایشان بیش از گذشته هستند و از طریق ادغام G5 و قابلیت‌های یادگیری ماشینی، این خدمات به میزان بیش‌تری بصورت آنلاین و شخصی‌سازی شده ارائه می‌گردند. 
 
تجربیات شخصی
 
اگرچه بانک‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های دیجیتال برای برآوردن نیازهای مشتریان نسل جدید دارند، اما تعاملات شخصی و ارتباط میان بانکدار و مشتری غیر قابل جایگزین است. تعاملات رو در رو کلید کمک به ایجاد اعتماد برای کاربران نهایی است. به علاوه، این تعاملات برای کمک به ارائه خدمات پیچیده‌تر و تعهدات قراردادی به مشتریان است. 
 
با در نظر گرفتن همه‌ی این موارد، روش‌هایی وجود دارد که در آن‌ها تکنولوژی می‌تواند این تعاملات شخصی شده را ساده‌سازی کند و بانک‌هایی که با موفقیت این ابزارها را ادغام می‌کنند، از مزایای کسب اعتماد و وفاداری مشتریان بهره‌مند خواهند شد. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تاثیر بسیاری بر چگونگی نگاه ما به جهان دارد، مخصوصا در پنج سال آینده؛ 
 
اینجا همان جایی است که بانک‌ها باید به فراهم کردن تجربیات شخصی مخاطبان دیجیتال توجه کنند. قابلیت‌های AR و VR می‌توانند با فرآیندهای بانکداری دیجیتال ادغام شوند تا به ارائه‌ی تجربیات شخصی ارزشمند کمک کنند. 
 
بانکداری به عنوان مربی زندگی برای نسل جدید
 
AI یا هوش مصنوعی نیز می‌تواند یک ابزار مناسب برای بانک‌ها باشد تا تجربه‌ی بی‌نظیری در هر مرحله از چرخه‌ی زندگی نسل جدید به آنان ارائه دهند. برای مثال مشتریان نسل جدید به صورت بالقوه می‌توانند از طریق تاکتیک‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی لایک‌ها و دیسلایک‌ها، فالوها و غیره جذب شوند. همچنین زمانی که مشتری جدید خواهان امنیت بیشتر باشد، تکنولوژی KYC و یادگیری ماشینی که از طریق API انجام می‌شود، می‌تواند به جذب این مشتریان کمک کند. 
 
پس از جذب، ارائه‌ی بهترین توصیه‌ها می‌تواند برای برآوردن اهداف قابل اجرای کوتاه مدت و بلندمدت به کار گرفته شود. پس از این مرحله نیز بانک‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی، داده‌های مکان‌محور و غیره برای کمک به این مشتریان در رسیدن به اهدافشان استفاده کنند. این فرایند یا از طریق توصیه‌های کاربردی بر مبنای تاریخچه‌ی هزینه‌ها و گزینه‌های ارزان‌تر در نزدیک‌ترین محل زندگی مشتریان که موجب پس‌انداز بیش‌تر می‌شود صورت می‌گیرد، یا با توصیه‌هایی برمبنای هزینه‌های بیش از حد و حذف این هزینه‌های بیهوده. این موارد تنها تعدادی از روش‌هایی بسیاری است که تکنولوژی می‌تواند با استفاده از آن‌ها به مشتریان نسل جدید راحتی، سرعت و مشاوره‌هایی که نیاز دارند را در کل چرخه‌ی ارتباطات‌شان با بانک ارائه دهد‌. 
 
بانک ها باید درک کنند که مشتریان نسل جدید درنهایت برنده هستند و اگرچه گزینه‌های تکنولوژیک به آهستگی به اولویت سازمان‌ها تبدیل می‌شوند، ولی نوآوری‌های ریسک‌پذیرانه در حال تبدیل شدن به الزاماتی است، که باید به نسل جدید مشتریان که خواهان فعالیت‌های آنلاین هستند، ارائه شود. و در نهایت بانک‌هایی که تطابق‌های لازم را ایجاد می‌کنند از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و آن‌هایی که مشتریان نسل جدید را نادیده می‌گیرند، در نهایت از بازی رقابت خارج خواهند شد. 
 
ترجمه از mobilepaymentstoday
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.