راه‌اندازی سامانه تولید رمز یک بار مصرف در بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصادنوین به منظور ارتقای امنیت خدمات مبتنی بر کارت، سامانه تولید رمز یک‌بار مصرف «ارس» را معرفی کرد.

عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، سامانه تولید رمز «ارس» امکان صدور رمز اول و دوم کارت را به‌صورت یک‌بار مصرف فراهم کرده است. زمان استفاده از هر رمز تنها 60 ثانیه است و پس از این زمان رمز تولید شده منقضی می‌شود. از ویژگی‌های بارز این سامانه تولید رمز به‌صورت آفلاین است که استفاده از «ارس» در موقعیت‌های مختلف را تسهیل می‌کند.

 

مشتریان بانک اقتصادنوین می‌توانند هنگامی که در استفاده از رمزهای اول و دوم ایستای کارت خود احساس امنیت نمی‌کنند، مانند خرید اینترنتی از سایت‌های ناشناس، فروشگاه‌های کم‌اعتبار، پایانه‌های فروش موبایلی مورد استفاده به‌صورت سیار، فروشگاه‌هایی که امکان ورود رمز از دارنده کارت سلب می‌شود و همچنین خودپردازهای مشکوک، در کسری از ثانیه رمز یک‌بار مصرف کارت خود را دریافت و از آن استفاده کنند.
 
لازم به ذکر است رمزهای ایستای اول و دوم کارت‌های مشتریان همواره فعال بوده و صدور رمز یک‌بار مصرف موجب تغییر آنها نمی‌شود. قفل خودکار برنامه در یک بازه زمانی مشخص و قابل تنظیم، امکان احراز هویت دو مرحله‌ای، کپی کردن رمزهای تولید شده، از کار افتادن برنامه در صورت اشتباه وارد کردن رمز یا الگوی اشتباه پس از پنج بار متوالی از دیگر قابلیت‌های سامانه «ارس» است؛ ضمن اینکه برای استفاده از آن تنها هنگام ثبت‌نام به اینترنت نیاز خواهید داشت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.