پست هنگام تحویل کارت سوخت چه وظیفه‎ای دارد؟

متقاضیانی که موفق به دریافت کارت سوخت وسیله نقلیه خود نشده اند به منظور پیشگیری از سرگردانی در دفاتر پستی باید به چند راهکار ساده عمل کنند.

عصر بانک؛ابتدا از طریق ارسال VIN خودرو به سامانه پیامکی 1101202040، تماس با کد خدماتی 9627 یا مراجعه به دفاتر پلیس +10 و سایت epolice.ir نسبت به دریافت شناسه پستی کارت خود اقدام کنند.

این افراد سپس باید با مراجعه به سایت شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir (قسمت رهگیری مرسولات) از محل دقیق کارت خود اطلاع پیدا کنند.
مشاهده می‌شود متقاضیان با در دست داشتن مدارک و بدون کسب اطلاع اولیه از محل نگهداری کارت، صرفاً به نزدیکترین دفتر پستی مراجعه می‌کنند در حالی که ممکن است مرسوله در دفتر دیگری بایگانی شده باشد.
در حال حاضر شرکت ملی پست از تمام توان عملیاتی خود برای توزیع و تحویل کارت‌های سوخت در محل نشانی مندرج استفاده می‌کند اما به دلایل مختلف از جمله حضور نداشتن شخص در زمان مراجعه موزع پست در محل نشانی، فقدان مدارک کافی احراز هویت، تغییر و جابه جایی محل سکونت مالک، نقص نشانی مندرج در روی کارت و … امکان تحویل میسر نیست و مرسوله براساس مقررات می‌بایست در دفاتر پستی بایگانی تا در زمان مراجعه متقاضی به دفتر پستی نسبت به تحویل اقدام شود.
مأموران پست مکلفند برای تحویل کارت 2 مرتبه به محل نشانی مراجعه کنند و در صورت فراهم نشدن امکان تحویل، مرسوله در دفتر پستی در قسمت باجه معطله نگهداری خواهد شد.
متقاضیان باید برای تسهیل در روند تحویل کارت نسبت به آماده‌سازی مدارک لازم (کارت شناسایی مالک، کارت ماشین یا شناسنامه وسیله نقلیه یا سند نقل و انتقال) به همراه مبلغ 10 هزار تومان پول نقد از قبل اقدام کنند که این مبلغ برابر توضیحات روی پاکت متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.