بانکداری غیرحضوری انتخاب اول مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت می‌شود

در حال حاضر مشتریان این بانک می‌توانند تمام خدمات خود را اعم از افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، درخواست دسته چک و...به صورت غیرحضوری و در هر زمان و مکانی از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک دریافت کنند.

عصر بانک؛در جهان امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات جزء لاینفک ساختار اصلی توسعه هر کشور بوده و به تمام بخش‌های زندگی بشر نفوذ کرده است. همچنین هرکشور نیز ساختارهای پولی، مالی، اداری و… خود را براساس تغییرات تکنولوژی  متحول می‌کند. به همین دلیل تجارت الکترونیک سال‌های زیادی است که جای پای خود را باز کرده و به جرات هم می‌توان گفت که یکی از الزامات اساسی رواج تجارت الکترونیکی در هر کشوری، وجود بستر وب برای مبادلات بانکی است.

با پیشرفت فناوری و رواج استفاده از اینترنت در صنعت بانکداری، بانک‌ها، دامنه فعالیت‌های اینترنتی خود را گسترش دادند به طوری که امروزه افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، مبادلات چک، پرداخت حساب، نقل و انتقال وجوه، ارسال گزارش‌ها یا اسناد مورد نیاز و تراز حساب‌های مشتریان به صورت الکترونیکی و لحظه‌ای فارغ از مکان و زمان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که هم به نفع مشتری است و هم به نفع بانک.
با این اوصاف وقتی از بانکداری غیرحضوری حرفی به میان می‌آید یعنی مشتری باید این امکان را داشته باشد که سطح گسترده‌ای از نقل و انتقالات وجوه و اطلاعات را به شیوه الکترونیکی و از طریق وب سایت یا موبایل بانک عامل، انجام دهد. حال در این میان بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز چند سالی است که تمام سعی خود را بکار گرفته تا در آیندهای نزدیک بانکداری غیرحضوری انتخاب اول مشتریانش  باشد. کم و کیف خدمات بانکداری غیرحضوری در این بانک را از سید محمدرضا مصطفوی سرپرست سازمان فناوری و اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت جویا می‎شویم.
– مشتریان بانک قرض‌الحسنه رسالت چه خدماتی از این بانک را می‌توانند به صورت غیرحضوری و الکترونیک دریافت کنند؟
در حال حاضر مشتریان این بانک می‌توانند تمام خدمات خود را اعم از افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، درخواست دسته چک و…به صورت غیرحضوری و در هر زمان و مکانی از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک دریافت کنند.
– مزیت رقابتی خدمات بانکداری الکترونیک بانک قرض‌الحسنه رسالت نسبت به بقیه بانک‌ها چیست؟
مزیت رقابتی بانک قرض‌الحسه رسالت، صفر تا صد الکترونیکی بودن خدمات است. به طور مثال مشتری می‌تواند از درگاه موبایل بانک یا اینترنت بانک خود درخواست افتتاح حساب غیرحضوری داشته باشد. بعد از ثبت درخواست، مشتری درآدرسی که ثبت کرده کارت بانکی خود را تحویل خواهد گرفت. با این اقدام مشتری خدمتی آسان، ارزان و بدون مراجعه حضوری دریافت کرده است. همچنین با استفاده از همان درگاه‌های بانکی می‌توانند سایر درخواست های خود از جمله ثبت درخواست تسهیلات و یا صدور دسته چک را همانند افتتاح حساب داشته باشد.
همچنین سایر خدمات بانکی از جمله انتقال وجه، پایا، ساتنا، کارت به کارت بصورت گروهی، پرداخت اقساط و…به صورت الکترونیک قابل ارائه است.
– از چه سالی بانکداری غیرحضوری در بانک عملیاتی شده و تا به امروز بانک به چه موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اید؟
تفکر ارائه خدمات بدون نیاز به مراجعه شخص به شعبه از چند سال پیش مدنظر مدیران ارشد بوده است، اما این بانک به طور جد و عملی و پس از گذراندن تست‌ها و پایلوت‌های مختلف، از سال 1395 با چشم انداز بانکداری بدون شعبه پیش رفته است. افق این بانک، بانکداری بدون شعبه در 1400 است.
رتبه هفتم تعداد تراکنش‌ها و رتبه دوازدهم مبلغ تراکنش های شتابی بین 35 بانک و موسسه مالی  اعتباری گویای پیشرفت در این حوزه است. این در حالی است که بانک قرض‌الحسنه رسالت از سال 92به شبکه شتاب وصل شده و در کمتر از شش سال توانسته خود را به این مرحله برساند.
– برای درخواست افتتاح حساب یا دریافت تسهیلات بصورت غیرحضوری مشتری باید چه روندی را طی کند؟
ابتدا فرد به وبسایت بانک مراجعه و با تکمیل فرم افتتاح حساب، درخواست خود را به بانک ارائه می‌کند. پس از مراجعه کاربر بانک به محل مخاطب و احراز هویت او و ارائه مستندات و فرم های قراردادهای بانکی به مشتری و دریافت امضای مشتری، پس از اخذ استعلام¬های مربوط نسبت به افتتاح شماره مشتری، شماره حساب، کارت بانکی شتابی، اینترنت بانک و همراه بانک مشتری اقدام و موارد اشاره شده را در محل به مشتری تحویل خواهد داد.
برای دریافت تسهیلات نیز با مراجعه به سایت بانک می تواند درخواست تسهیلات خود را ثبت کند.
لازم به ذکر است مشتری جهت دریافت تسهیلات خود نیازمند دریافت کد اعتبارسنجی است که این کد را بایستی از سامانه imerat.ir دریافت کرده و در محل مد نظر در سامانه اینترنت بانک درج کند.
–  بر اساس خبرها، کارمزد خدمات پیامکی بانک قرض الحسنه رسالت بر اساس تراکنش محاسبه می شود.لطفاً کمی درباره نحوه محاسبه کارمزد پیامک توضیح فرمایید.
دریافت کارمزد از خدمات ارائه شده به مشتری یکی از اصول این بانک است. لذا مبنا و اصل مشتری مداری و نیز تلاش در رعایت عدالت منصفانه بین مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر همین اصل، بانک قرض الحسنه رسالت بر اساس استعلام از اپراتور بابت پیامک‌های دریافتی موفق هر مشتری، بر اساس تراکنش و از هر مشتری مبلغ پیامک وی را در طول دوره ماهانه و یا فصلی و در چارچوب قوانین بانک مرکزی ج.ا.ا. دریافت می کند.
بانک قرض‌الحسنه رسالت نخستین و تنها بانک قرض‌الحسنه خصوصی کشور است که تحول دیجیتال، بانکداری غیرحضوری و ارائه خدمات نوین بر اساس نیاز مشتریان را در افق 1400 خود قرار داده است. در این مصاحبه، عصربانک به موضوعات روز بانکداری غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه رسالت پرداخت. اما در گزارش‌های آتی، برای نگاه دقیق‌تر به تحولات این بانک و  آشنایی بیشتر مشتریان با خدمات بانکداری غیرحضوری، گزارش‌های مفصل‌تری منتشر خواهد شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.