«لیبرا» یا ارز فیس بوک چیست؟

خریداران و فروشندگان لیبرا می‌توانند با پیام‌رسان واتس‌اپ یا با خود فیس‌بوک امکان خرید و فروش به واسطه این ارز یا انتقال پول به صورت رایگان را داشته باشند.

عصر بانک؛به نقل از سی‌ان‌ان، فیس‌بوک پس از طی بحران‌های زیادی که در ماه‌های گذشته با آن رو‌به‌رو بوده است، ارز مجازی خود را در سال آینده با نام «لیبرا» معرفی خواهد کرد.

 

«لیبرا» یا ارز فیس بوک چیست؟

خریداران و فروشندگان این ارز می‌توانند با پیام‌رسان واتس‌اپ یا با خود فیس‌بوک امکان خرید و فروش به واسطه این ارز یا انتقال پول به صورت رایگان را داشته باشند. معامله‌کنندگان می‌توانند این ارز را در یک کیف پول با نام «کالیبرا والت» نگهداری کنند.

 

لیبرا چگونه کار خواهد کرد؟

این ارز که توسط فناوری بلاک‌چین برنامه‌نویسی شده است، بدون داشتن حساب بانکی امکان نقل و انتقال ارز مجازی را فراهم خواهد آورد. بنا بر اعلام فیس بوک این ارز نسبت به سایر ارزها فناوری سریع‌تری دارد به طوری که خرید و فروش آنلاین به واسطه آن انجام خواهد شد.

 

چه کسی بر لیبرا نظارت خواهد کرد؟

یک سازمان تحت عنوان کمیته لیبرا بر این ارز مجازی نظارت خواهد کرد. این کمیته شامل هشت سازمان غیر اتفاعی تکنولوژی و فناوری است که در ژنو مستقر خواهد بود. فیس بوک امیدوار است تعداد شرکت‌های این کنسرسیوم به 100 برسد.

 

لیبرا چگونه ثبات خواهد داشت؟

فیس بوک اعلام کرده است که لیبرا بر اساس ارزهای واقعی برنامه‌ریزی شده است بنابراین کمتر دچار نوسان خواهد بود به این معنی که این ارز بر اساس ذخایر بانکی دلار، یورو، ین و اوراق قرضه استوار خواهد بود تا کمترین آسیب را از نوسان قیمت‌ها ببیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.