بررسی رتبه اعتباری جایگزین دریافت وثیقه در ارائه تسهیلات شود

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بررسی رتبه اعتباری و اتخاذ رویکرد مشتری شناسی از سوی بانک های عامل جایگزین دریافت وثیقه و سند املاک در ارائه تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان شود.

عصر بانک؛علی صالح آبادی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از صادرکنندگان استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این استان افزود: دریافت وثیقه و املاک از فعالان اقتصادی برای ارائه تسهیلات رویکرد اشتباه و محل ایراد خلل به تولید است که باید بانک با اتخاذ رویکردهای اصولی قراردادهای اجرایی را ملاک ارائه تسهیلات به مشتریان خوش حساب اتخاذ کند.

 

وی خاطر نشان کرد: بانک باید با پذیرش و درک مشکلات اقتصادی صادرکنندگان در ارائه تسهیلات، شناخت دقیق از قراردادهای مشتری و دیگر رویکردها را جایگزین دریافت املاک‌های نجومی کند.

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: اکنون سود سپرده در بانک توسعه صادرات ایران 15 درصد و تسهیلات با نرخ حداکثر 18 درصد به مشتریان ارائه می‌شود.

 

صالح آبادی اضافه کرد: ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌های بانک توسعه صادرات ایران در راستای افزایش بهره وری در تولید کالا و توسعه صادرات است.

 

وی اضافه کرد: بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی در شرایط تحریمی نیاز مبرم به مشورت با صنعتگران و صادرکنندگان دارند و تجار در رویکردهای مختلف اقتصادی به بانک‌ها و مسئولان برای تسریع در امور مشورت دهند.

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: همه مسئولان و بانک‌های عامل در این شرایط سخت اقتصادی وظیفه دارند با برنامه ریزی اصولی از صادرکنندگان و تجار حمایت کنند.

 

در این نشست علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و چند تن از صادرکنندگان سمنان حضور داشتند.

 

بیش از 130 واحد صنعتی و تولیدی صادرات محور در استان سمنان فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.