آغاز شناسایی مراکز تولید ارز دیجیتال در تهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران از تدوین دستورالعمل شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال در شهر تهران خبر داد و گفت:احتمال وجود استخراج‌کننده ارز دیجیتال در تهران اندک است، اما طبق بخشنامه ابلاغی این برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

عصر بانک؛حسین صبوری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا در شهر تهران نیز مشترکان برق اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند،‌گفت: شناسایی و قطع موقت برق استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال به تازگی ابلاغ شده است، اما باید اذعان کنم که این مشترکان عمدتاً مربوط به مشترکان کشاورزی و کارگاهی هستند و در شهر تهران که جزء مشترکان خانگی محسوب می‌شوند، از این گونه اقدامات خبری نیست.

 

صبوری با تأکید بر اینکه به هر سوی در حال تدوین دستورالعمل شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال در شهر تهران هستیم،‌ اظهار داشت: اگر چه تا حدودی مطمئن هستیم در شهر تهران این گونه مراکز وجود ندارد، اما به هر حال در حال شناسایی این مراکز هستیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توانید مشترکانی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند، را شناسایی کنید، اظهار داشت: به هر حال از مصرف برق آنها می‌توان این موضوع را ارزیابی کرد.

 

وی افزود: قصد ما این است که مصرف برق 2 ساله مشترکان را بررسی می‌کنیم و قطعاً اگر به یکباره مصرف برق خانگی مشترکان به یک شکل غیرقابل باوری افزایش یافته باشد، این موضوع تا حدودی مشکوک خواهد بود و قطعاً بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

 

صبوری تصریح کرد: استخراج ارز دیجیتال انرژی بری بالایی دارد و در خانه نمی‌توان برای این موضوع اقدام کرد، اما خارج از شهر تهران مثل مراکز صنعتی و کشاورزی که تعرفه برق آنها پایین است این اقدامات احتمالاً انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.