اینفوگرافیک/ روش فعال سازی رمز یکبار مصرف بانک صادرات

با استفاده از رمز یکبار مصرف، کاربر بجای استفاده از رمز اول/دوم خود، از رمز اول/دوم یک‌بار مصرف که توسط برنامه در گوشی هوشمند کاربر تولید می‌گردد؛ استفاده نماید. این رمز، برای مدت کوتاهی (معمولا 60ثانیه) معتبر است و بعد از آن، فاقد اعتبار می‌باشد؛ لذا، افشا شدن این رمز، خطری نخواهد داشت.

عصر بانک؛بانک صادرات ایران به منظور افزایش امنیت پرداخت‌های کارتی (حضوری و یا غیرحضوری)، اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻦ‌ﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی راز و صاپ را به عنوان ﮔﺰﯾﻨﻪ‌های ﻣﻨﺎﺳﺐ دریافت رمز یکبار مصرف ارائه کرده است. در ادامه عصربانک مراحل دریافت رمز یکبار مصرف از طریق این دو اپلیکیشن را معرفی می‌کند.

همه دارندگان کارت بانک صادرات می تواند با صرف کمتر از 5 دقیقه از طریق تلفن همراه و دستگاه خودپرداز، رمز یکبار مصرف را فعال کنن

مراحل کار:

در ابتدا برنامه راز را از سایت بانک صادرات دانلود کنید یا از لینک رمز پویا در اپلیکیشن پرداخت صاپ استفاده کنید.

سپس شماره تلفن همراه را در کادر مورد نظر وارد کنید.اگر شماره مشتری، همان شماره ثبت شده در بانک باشد، کد فعال سازی برنامه برای مشتری پیامک می‌شود. مشتری در صورت عدم تطابق شماره تلفن همراه  باید به نزدیکترین شعبه بانک مراجعه کند.

در مرحله بعد، مشتری باید کد فعال سازی را در کادر مورد نظر وارد کرده و برای ورودی بعدی به برنامه رمز ورود یا الگوی دلخواه برای ورود به نرم افزار را تعیین کند.

سپس مشتری باید به نزدیک ترین خودپرداز بانک صادرت مراجعه کند. کارت بانکی خود را وارد کرده و از منوی سایر خدمات گزینه فعالسازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف را انتخاب کرده و شماره تلفن همراه را وارد کند.

در صورت تطابق شماره تلفن همراه، علاوه بر اینکه کد فعال سازی به تلفن همراه مشتری پیامک می‌شود، وی باید رسید رمز 8 کاراکتری را از دستگاه دریافت کند.

با رمزی یا الگویی که قبلا برای ورود به برنامه راز تعیین کرده  وارد برنامه راز یا منوی رمز پویای اپلیکیشن صاپ شده و منوی افزودن رمز اول یا دوم کارت را انتخاب کند.

سپس مشتری باید رمزی که از خود پرداز دریافت شده را در کادر اول و کد فعال سازی را که ازطریق پیامک دریافت کرده در کادر دوم کپی کند.

حالا سپهرکارت فعال شده و مشتری می تواند از طریق راز یا صاپ، رمز یکبار مصرف دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.