شبکه پرداخت بلاک چین ویزا بعد از سه سال نهایی شد

شرکت خدمات پرداخت اعتباری ویزا بعد از سه سال تلاش سرانجام شبکه پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین خود را برای استفاده صاحبان مشاغل عملیاتی کرد.

عصر بانک؛به نقل از نکست وب،  شرکت خدمات پرداخت اعتباری ویزا بعد از سه سال تلاش سرانجام شبکه پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین خود را برای استفاده صاحبان مشاغل عملیاتی کرد.

 

ویزا اولین بار در اکتبر سال 2016 از برنامه های خود برای راه اندازی یک شبکه پرداخت بلاک چین خبر داد. در آن زمان اعلام شد که این شبکه در 30 کشور جهان راه اندازی می شود که این تعداد به سرعت به 90 کشور افزایش می یابد.

 

هدف از راه اندازی این خدمات افزایش امنیت فعالیت های پولی نهادهای مالی اعلام شد تا سواستفاده از شبکه های بانکداری و دستکاری فرایندهای پرداخت آنلاین غیرممکن شود.

 

بر اساس اعلام ویزا دستیابی به این فناوری نقل و انتقالات پولی بانک ها را با امنیت و سرعت بیشتری ممکن می کند و سواستفاده و دستکاری هکرها را با دشواری بیشتری ممکن می کند. البته این شبکه خود یک بلاک چین نیست، بلکه از برخی از ویژگی های این فناوری بهره می گیرد تا انتقال پول با امنیت بیشتری صورت بگیرد.

 

ویزا برای راه اندازی این شبکه مبتنی بر بلاک چین با شرکت هایی همچون آی بی ام، آف آی اس و باتوم لاین همکاری کرده است. گفتنی است که بلاکچین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است و تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.