افتتاح دیجی‌کالا نکست برای حضور بهتر استارت‌آپ‌ها

دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری دیجی‌کالا با هدف اتصال بزرگ‌ترین پلت‌فرم تجارت الکترونیک ایران به استارت‌آپ‌های برتر کشور شکل گرفته است.

عصر بانک؛به گزارش روابط‌عمومی دیجی کالا،در دیجی‌کالا نکست ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی محور به‌طور عمومی و تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی در سال‌جاری، به راهکارهایی برای حل مسائل روز کسب وکارهای آنلاین و تکنولوژی محور می‌انجامند. دیجی‌کالا نکست برای توسعه این تکنولوژی‌ها حامی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه تجارت الکترونیک، سرویس‌های ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا است که امسال تمرکز این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش‌ مصنوعی (AI) خواهد بود. براساس این گزارش، در نخستین بخش این افتتاحیه، حمید محمدی و سعید محمدی، بنیان‌گذاران و مدیران عامل دیجی‌کالا، راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری دیجی‌کالا را یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز دیجی‌کالا معرفی کردند که می‌تواند برای کشور هم اتفاق مهمی باشد. در ادامه سهیل مقدم، معاون ارشد تکنولوژی دیجی‌کالا و فواد نصرتی، یکی از مدیران تکنولوژی دیجی‌کالا، در بخشی از صحبت‌های خود از فعالیت دیجی‌کالا گفتند که به‌عنوان یک خرده‌فروشی آنلاین شروع به کار کرد و با خلق تجربه کاربری متفاوت نسبت به همه فروشگاه‌های آنلاین دیگر، خود را به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر این حوزه معرفی کرد. در 13 سال گذشته، بهترین مهندسان ایرانی و خارجی در تیم فنی دیجی‌کالا مشغول به کار شدند و زیرساخت‌هایی طراحی کردند که امروز به مهم‌ترین ابزارهای فنی این حوزه در کشور تبدیل شده است.

 

همچنین دیجی‌کالا از دو سال پیش امکان استفاده از پلت‌فرم مارکت‌پِلیس (Marketplace) را برای همه فروشندگان ایرانی ایجاد کرد. به این ترتیب همه می‌توانند کسب‌وکارهای خود را در این بستر در بازاری به وسعت ایران راه‌اندازی و محصولات خود را در شرایط عادلانه در بازار خرده‌فروشی آنلاین عرضه کنند. ارائه داده‌های دیجی‌کالا به‌صورت عمومی یکی از دستاوردهای تیم فنی دیجی‌کالا و دیجی‌کالا نکست است تا برای مثال یک گروه استارت‌آپی بتوانند با استفاده از داده‌های واقعی، با ابزارهای هوش مصنوعی مصرف سوخت را در کشور بهینه کنند. این موضوع نمونه‌ای کوچک از امکاناتی است که اکنون دیجی‌کالا می‌تواند در اختیار محققان و پژوهشگران حوزه‌های مرتبط قرار دهد. روح‌الله رحمانی رئیس هیات‌مدیره و امیر صالحی مدیرعامل مرکز نوآوری‌های دیجی‌کالا در این برنامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اینترنت اشیا، رایانش ابری، تجارت الکترونیک، لجستیک و … را معرفی کردند و هدف از راه‌اندازی دیجی‌کالا نکست را سرمایه‌گذاری در فناوری، پژوهش مستقیم از طریق پروژه دانشگاهی و ایجاد امکان استفاده از داده‌های باز (Open Data) عنوان کردند. دیجی‌کالا نکست فرصت‌هایی به منظور سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مثل تجارت الکترونیک (E-Commerce)، هوش تجاری، ابزارهای تحلیلی نظارت در قیمت‌گذاری، محتوا و مرکز داده، لجستیک و بازاریابی برای فعالان این حوزه فراهم کرده است.

 

به همین منظور کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌کالا‌نکست از 15 تیر تا 15 مهر برگزار می‌شود. کمپ استارت‌آپی دیجی‌کالا نکست، برنامه‌ای استارت‌آپی است که در آن دانشجویان، متخصصان و فعالان حوزه هوش مصنوعی با حمایت دیجی‌کالا نکست، می‌توانند تیم‌سازی و توسعه محصول خود را از اینجا آغاز کنند. در این برنامه افراد یا تیم‌های حوزه هوش مصنوعی پس از یک هفته آموزش اولیه و مربیگری، تیم‌سازی می‌کنند و سپس در یک دوره سه ماهه به توسعه محصول اولیه می‌پردازند و در این مسیر از مربیگری تخصصی بهره‌مند می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.