در منظومه پرداخت ایران کیش چه خبر است؟

صبح دیروز، چهارشنبه، در نشست خبری مدیران شرکت ایران کیش با رسانه‌ها، پیمان طبری، که از اواخر سال 97 از سمت معاون فناوری اطلاعات شرکت به‌عنوان سرپرست مدیرعامل شرکت تعیین شده است، به همراه آقابابائی، مدیر پروژه پات و علی یادگار، معاون توسعه بازار ایران کیش درباره‌ی آخرین برنامه‌های شرکت گفتند.

عصر بانک؛در ابتدای این نشست پیمان طبری گفت: ایران کیش در بعضی از شاخص‌ها رتبه‌های اول و دوم بازار را دارد و هدف ما در ابتدا حفظ و ارتقای این رتبه‌ها است. ما در سال‌های گذشته بسترهای زیادی ایجاد کردیم تا بتوانیم به بانک‌ها، سرویس‌های متنوع ارائه بدهیم. ضمن آنکه به دنبال ارائه خدمات جدید نیز هستیم که بانک‌ها و مشتریان‌شان از آنها بهره ببرند.بر همین اساس تمرکز عمده ما بر روی اپلیکیشن پات است که آخرین نسخه آن روز گذشته عملیاتی شد و چهره آن تغییرات زیادی داشته است.

 

طبری افزود: ایران کیش در درگاه کارتخوان موفق بوده و سعی داریم در دیگر درگاه‌های پرداخت نیز فعالیت جدی داشته باشیم. مهمترین مزیت رقابتی ما پرسنل و نیروهای فنی است که این فرصت را به ما می‌دهد که با کمک آنها دستاوردهای جدیدی داشته باشیم که یکی از آنها در بخش پرداخت است. ما به دنبال یک نگاه جدید در بخش پرداخت خُرد هستیم که این امر یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی نیز می‌باشد.

 

سرپرست مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش تجهیز ناوگان کارتخوان این شرکت را با توجه به نوسانات قیمت ارز کاری مشکل خواند و رویکرد شرکت‌های PSP در سال جاری را تقویت سایر بسترهای پرداخت الکترونیک برای حفظ و افزایش سهم بازار خود دانست.

 

طبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص میزان فروش هم‌پات گفت: ایران کیش جزو اولین شرکت‌هایی بود که mPOS را ارائه کرد و تا به امروز 15 هزار دستگاه در سطح کشور به فروش رسیده است. ما نسبت به سایر رقبا اوضاع خوبی داریم و مطمئنا جزو سه شرکت برتر در این حوزه هستیم و امیدواریم با وجود تحریم‌ها که هزینه‌های کارتخوان را افزایش می‌دهد، کسب و کارها و پرداخت‌ به سمت mPOS و یا همان هم‌پات بروند.

 

مهمترین دغدغه ایران کیش

 

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین دغدغه شرکت‌هایی مانند ما تهیه رول کاغذ است که هزینه‌های زیادی را به ما و مشتریان تحمیل می‌کنند، به همین دلیل ما رسید کاغذی را از 9 سانتی‌متر به 5 سانتی‌متر کاهش دادیم. هزینه کاغذی که ما سال گذشته می‌خریدیم اکنون سه برابر شده است اما در mPOS با توجه به رسیدِ الکترونیکی دیگر این مشکل وجود ندارد و به دنبال این هستیم تا این روش پرداخت را گسترش دهیم. البته این امر نیازمند دخالت مستقیم دولت است. بانک مرکزی می‌تواند با ابلاغ دستور‌العمل رسید الکترونیکی آن را عملیاتی کند و سیستم قضایی نیز اعلام کند که این رسیدها را قبول دارد آنموقع شاهد خواهیم بود که حجم زیادی از این کاغذها مصرف نخواهد شد و از همه مهمتر با این روش به محیط زیست کمک خواهیم کرد.

 

سرپرست مدیرعامل ایران کیش گفت: در بانک مرکزی و شاپرک هم از رسید دیجیتالی استقبال می‌کنند ولی با طرح این موضوع، تصور بعضی‌ها به سمت ارسال SMS می‌رود که هزینه زیادی دارد و اگر قرار باشد که به سمت این سرویس برویم، اپراتورها باید با ما همراهی کنند. اما ایران کیش بدنبال ارائه رسید دیجیتالی خاص است که بعداً در مورد آن صحبت می‌کنیم ولی در حال حاضر مانند بقیه رقبا سایز کاغذ را کم کرده‌ایم و رسید پذیرنده هم اجباری نیست.

 

از “سمپاتی” تا “گزارش اعتباری” در پات

 

در ادامه این نشست خبری آقابابایی، مدیر پروژه پات با بیان اینکه یک سال و هشت ماه از آغاز این پروژه می‌گذرد و هم اکنون 42 سرویس و بطور میانگین در ماه 2 سرویس به کاربران ارائه شده است، گفت: این امر نشان می‌دهد که شرکت پویا است و تمرکز زیادی روی این محصول دارد زیرا آینده صنعت پرداخت در اختیار اینگونه سرویس‌ها خواهد بود. استقبال مشتریان نیز از این اپلیکیشن همین امر را نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: ما سال گذشته توانستیم در جشنواره نوربخش که مهمترین جایزه صنعت نظام بانکی است، جایزه مسئولیت اجتماعی را بگیریم زیرا پات تنها اپلیکیشن پرداخت است که روشندلان عزیز نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

مدیر پات با اشاره به اعتماد کسب شده از سوی کاربران «پات» تا به امروز افزود: به پاس این اعتماد و مشارکت، شرکت ایران کیش سیستم تشویقی«سمپاتی» که نوعی سرویس وفاداری مشتری بر مبنای تراکنش‌های کاربران است را  در اپلیکیشن پات ارائه کرده است و تمامی کاربران پات از این پس می توانند از مزیت‌هایی این طرح استفاده کنند.

 

مدیر پات افزود: سرویس دیگر پرداخت عوارض آزادراهی است که در حال حاضر چند آزادراه کشور به این طرح متصل شده‌اند و از این به بعد با اپلیکیشن پات می‌توان عوارض آزادراهی را پرداخت کرد. همچنین سرویس جدیدی در پات پیاده سازی شده که امکان دریافت گزارش اعتباری قراردادهای تسهیلاتی با کلیه بانک های کشور را دارد و کاربران  می توانند از طریق اپلیکیشن پات امتیاز اعتباری، ریز اقساط، تسهیلات و اعتبارات خود را تحت عنوان گزارش اعتبار بانکی دریافت کنند. ضمن آنکه مکانیزم امنیتی و احراز هویت این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده تا به طور کامل مطمئن شود فردی که این اطلاعات را دریافت می‌کند صاحب حساب باشد.

 

وی ادامه داد: با دو اوپراتور تله‌کیش و شاتل همکاری خود را آغاز کرده‌ایم و خدمات آنها از طریق پات قابل دریافت است. در عید فطر نیز کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن فطریه عام خود را به مجموعه کهریزک پرداخت کنند.

علاوه بر این امکان تولید QR کد برای پذیرندگان فاقد پایانه فیزیکی در پات ایجاد شده است. همچنین تغییرات ظاهری UX که در این اپلیکیشن به وجود آمده براساس نظرات کاربران و پیشنهادات آنها بوده است.

 

آقابابایی در پایان خاطر نشان کرد: تمرکز ما امسال بر روی این اپلیکیشن بیشتر خواهد شد و ظرف ماههای آینده سرویس‌های جدیدی نیز به آن اضافه خواهیم کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.