اثرات اجرای سیستم‌های پرداخت سریع در عربستان

تسهیل پرداخت‌های دیجیتال، یکی از چندین پروژه در نظر گرفته شده توسط نهاد پولی عربستان صعودی به عنوان گامی مهم در اجرای برنامه توسعه بخش مالی است.

عصر بانک؛نهاد پولی عربستان صعودی (SAMA) که مسئول امور پرداخت این کشور است، موافقتنامه‌ای با شرکت Vocalink و IBM امضا کرده تا سیستم‌های پرداخت سریع‌تری را توسعه دهند. این سیستم‌ها مطابق برنامه ریزی‌ها در پایان سال 2020 ارائه خواهند شد.

 

هدف از توسعه این سیستم در درجه اول ارتقای توسعه اقتصادی از طریق افزایش کارایی سیستم مالی، و سپس افزایش اثربخشی تراکنش‌های مالی بین طرفین معاملات است.

 

بنابراین این امر تاثیر مثبتی در شتاب دادن به تراکنش‌های کسب‌وکارها دارد و موجب پیشرفت طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای تحقق جامعه بدون پول نقد می‌شود که عامل اصلی توسعه بخش مالی است.

پلتفرم پرداخت‌های سریع‌تر به بانک‌ها امکان می‌دهد تا انتقال‌های فوری و انتقال‌های برنامه‌ریزی شده را در لحظه صورت دهند. هم‌چنین منجر به انعطاف‌پذیری بیش‌تر کسب‌وکارها برای استفاده از جزئیات پرداخت و ساختارهای پرداخت می‌شود. زیرا با دسترسی به داده‌های مالی و کمک به انجام تراکنش‌ها، کارایی شرکت‌ها افزایش می‌یابد و تصفیه حساب‌های مالی تسهیل می‌شود.

 

به علاوه این سرویس موجب افزایش کارایی سیستم‌های مالی مانند مدیریت ریسک، مبارزه با پولشویی، ارتقای محصولات رایج بانکداری، و مدیریت جریان نقد برای کسب‌وکارها می‌شود.

پلتفرم جدید پرداخت‌های سریع که توسط اداره پرداخت‌های عربستان صعودی اجرا خواهد شد، نقشی کلیدی در توسعه و اجرای زیرساخت‌های سیستم‌های پرداخت ملی در کشور ایفا خواهد کرد و استفاده از تکنولوژی مالی، شرکت‌ها را قادر خواهد ساخت تا خدمات نوآورانه و راه حل‌های مناسبی برای برآوردن نیازها و انتظارات مشتریان ایجاد کنند.

 

تسهیل پرداخت‌های دیجیتال، یکی از چندین پروژه در نظر گرفته شده توسط نهاد پولی عربستان صعودی به عنوان گامی مهم در اجرای برنامه توسعه بخش مالی است تا چشم انداز 2030 این کشور، در مورد جامعه بدون پول نقد و ارتقای نوآوری در بخش مالی محقق شود.

ترجمه از paymentscardsandmobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.