استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل آنی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای

مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت قصد دارند از مجموعه‌ای از حسگرها و دوربین‌های تحت کنترل یک سیستم هوش مصنوعی برای نظارت لحظه به لحظه استفاده کنند.

عصر بانک؛ به نقل از آسین ایج، این سیستم، کسب اطلاع آنی در مورد کاهش کیفیت محصولات عرضه شده برای فروش، به اتمام رسیدن محصولی خاص، ضرورت افزایش باجه‌های پرداخت هزینه خرید به دلیل بیشتر شدن خریداران و غیره را امکان پذیر می‌کند.

 

والمارت که شاهد رقابت فشرده آمازون و دیگر سایت‌های فروش آنلاین کالاست، قصد دارد با نصب تجهیزات دیجیتال در شعب مختلف خود بهره وری و کارآیی خود را افزایش دهد. کاهش هزینه‌های کنترل شرایط و خوشایندتر کردن تجربه خرید از جمله دیگر مزایای استفاده از سیستم هوش مصنوعی در این فروشگاه هاست.

 

سیستم مذکور عملکرد کارکنان والمارت را نیز زیرنظر گرفته و به آنها در مورد رفع مشکلات پیش آمده هشدار می‌دهد. شناسایی سریع کالاهای فاسدشده یا در آستانه فساد، اطلاع رسانی سریع در مورد قفسه‌های خالی شده و پخش پیام هشدار بر روی گوشی هوشمند کارکنان هر بخش از جمله مزایای سیستم مذکور است.

 

والمارت به تازگی یک آزمایشگاه هوشمند خدمات خرده فروشی را برای تحقیقات بیشتر در این زمینه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع افتتاح کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.