حرکت شرکت کاسپین به سمت بانکداری باز و کلان داده

دوازدهمین نمایشگاه بورس بانک وبیمه؛ امسال دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی مانند سال گذشته با حضور بانک‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه بانکی و استارتاپ ها برگزار شد.

عصر بانک؛شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ارائه راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری بانکی، با هدف توسعه بازار و معرفی پنج محصول خود در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال حضور داشت.

 

سامانه بانکداری باز، سامانه بیگ دیتا، بلاک‌چین، سامانه مدیریت منابع سازمانی (ERP) و سامانه جامع متمرکز بانکی لوتوس، محصولاتی هستند که توسط شرکت کاسپین در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ارائه شده‌اند .

 

همچنین از برندگان رویداد استارت آپی "اینوباش" هم که در دی ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد در این نمایشگاه تجلیل شد.

 

در این خصوص با مهندس سعید قندی، مدیرعامل شرکت گفت و گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 

قندی در خصوص محصولات استراتژیک شرکت در سال 98 گفت: محصول بانکداری باز ومدیریت کلان داده؛ محصولات استراتژیک شرکت و از استراتژی توسعه بازار کاسپین در سال 98 به حساب می‌آیند. از چند سال گذشته روی این محصولات متمرکز شده وسرمایه گذاری کرده‌ایم؛ کارشناسان مجرب در این زمینه‌ها جذب شده وآموزش های لازم به آن‌ها داده شده است و قرار است در سال 98 این محصولات را توسعه دهیم.

 

"معتقدیم توانایی و پتانسیل مناسبی برای حضور در بازار داریم و از نظر فنی محصولات ما به صورت کامل آماده بهره برداری در بازار فعلی هستند".

 

حرکت به سمت کلان داده گریز ناپذیر است

 

مدیرعامل شرکت کاسپین ادامه داد: طبق روند موجود در دنیا طی سال‌های اخیر بحث کلان داده، تجزیه وتحلیل اطلاعات  و استفاده از داده‌های حجیم برای رفع مشکلات وتصمیم سازی به  صورت جهانی تاثیرگذار بوده است و در سال‌های آینده نیزشاهد تاثیرگذاری بیشتر آن خواهیم بود. با توجه به حرکت کشور بر روی لبه تکنولوژی، روند استفاده از تکنیک‌های کلان داده را در  ایران هم مشاهده خواهیم کرد.

 

سال 98، سال شروع کارما به صورت جدی وحرفه دراین حوزه خواهد بود چرا که بر اساس روند جهانی این محصولات از نظر بازار، علاقه ونیاز مشتریان به شدت توسعه خواهند یافت.

 

استفاده از روش نوآوری باز در کاسپین

 

مهندس قندی در تشریح استفاده از روش نوآوری باز افزود: مؤسسات بزرگی مانند بانک‌ها نیاز به نوآوری و گسترش بازار مشتریان خود از طریق ارائه محصولات نوآورنه دارند و شرکت های ارائه دهنده راهکارهای بانکی مانند کاسپین باید از روش نوآوری بازدر ارائه محصولات خود استفاده کرده و از نوآوری‌های موجود در سطح  کشور و دنیا، برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. ما هم استفاده از نوآوری باز را در مسیر حرکت شرکت قرار داده‌ایم  و سعی می‌کنیم از ایده‌های نوآورانه برای توسعه خود و مشتریان استفاده  کنیم.

قندی می‌افزاید: با توجه به ضرورت توجه به استفاده از ایده‌های خلاقانه داخلی برای تولید محصولات نوآورانه خصوصاً در شرایط تحریمی کنونی نیز رویداد اینوباش را در سال گذشته برگزار کرده و از برندگان آن در نمایشگاه تجلیل نمودیم.

شیوه‌های مختلفی برای همکاری با استارتاپ‌ها تعریف خواهد شد

 

قندی در تشریح نحوه همکاری شرکت با استارتاپ ها اضافه کرد: اگر طرح وایدهٔ مناسبی در جهت توسعه بازار ما و مشتریانمان وجود داشته باشد تمامی اشکال همکاری با استارتاپ ها قابل تعریف است.

 

اما بیشترین شکل از همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه آموزش، Mentoring‌ و حمایت در حوزه‌های بانکی و مالی خواهد بود تا در آینده در حوزه سرمایه گذاری و سرمایه گذاری مخاطره آمیز نیز به صورت گسترده وارد شویم.

 

مهندس قندی در پایان از عقد تفاهمنامه با تیم‌های  برتر رویداد  خبرداد و افزود: بنا داریم رویداد اینوباش را به صورت فرایندی مستمر، در سال جاری و سال‌های آینده ادامه دهیم و امیدواریم برای تولید وتوسعه محصولات با گروه‌های برتر همکاری  کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.