فیس بوک و پی‌پال با بلاکچین چگونه فضای پرداخت را متحول می‌کنند؟

استفاده از بلاکچین اخیرا نه تنها توسط بازیگران سنتی در بانکداری جهانی، بلکه از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ فیس بوک با سرعت بالایی در حال ترکیب وظایف تیم بلاکچین خود برای کار با تکنولوژی‌های نوظهور است. هم چنین فیس بوک اخیرا موقعیت شغلی را در تیم بلاکچین ایجاد کرده تا به شرکای بالقوه کسب و کارها کمک کند. طبق گزارش فورچون، غول‌های شبکه اجتماعی نیز به دنبال شرکایی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیرهستند تا بیشتر از 1 میلیارد دلار در پروژه بلاکچین فیس‌بوک سرمایه گذاری کنند.

 

پی پال نیز به عنوان یکی از غول‌های پرداخت شروع به سرمایه گذاری در تکنولوژی بلاکچین کرده است و اخیرا به یک سری دوره های تامین مالی بلاکچین کمبریج پیوسته تا از طریق یک  نرم افزار شناسایی هویت دیجیتال، بلاکچین را با داده‌های شخصی ترکیب کند و هویت طرفین، نهادهای قانونی و دستگاه‌ها را مطابق با قوانین منتشر شده احراز نماید.

 

فاز جدید پذیرش؟

این اخبار نشان می دهد که ما ممکن است وارد فاز جدیدی از پذیرش بلاکچین شویم.

 

جوزف وینبرگ مدیر شرکت شیفت که ارائه دهنده شبکه بلاکچین است در یک مصاحبه گفته، این تغییرات نشانه‎هایی هستند که برای فاز بعدی پذیرش حیاتی است. فضای بلاکچین در یک نقطه عطف است و حالا در مرحله ای قرار گرفته که شرکت‌های دارای فناوری بزرگ می توانند شروع به استفاده از آن کنند. این یک فناوری باز است و بدین معنی است که هر گام افزایشی تاثیری بزرگ و چندگانه دارد.

 

وینبرگ هم چنین اظهار کرده زمانی که سازمان‌های بزرگ مانند فیس بوک شروع به حرکت به سمت جلو می کنند، این کار دیگران را نیز تشویق می کند تا آنها را دنبال کنند.

 

وینبرگ گفته: روند توسعه فضای بلاکچین مانند این است که اسبی اصطبل را رها کرده و سرعت این حرکت بزرگ تر از هرچیزی است که ما تاکنون دیده ایم. از نظر من بلاکچین به فاز پذیرش رسیده است.

یک خطر احتمالی

کاهیل پویل، مدیرعامل و بنیانگذار گروه بایت مدیا که یک شرکت بازاریابی برای بلاکچین و گروه های تکنولوژی است، اظهار داشته: یک احتمال بالقوه وجود دارد که فیس بوک و پی پال شروع به ایفای نقش بزرگی در بازار می کنند، و در حالی که آنها در حال ایجاد نوآوری و نشان دادن این امر هستند که بلاکچین یک فضای امن است، ممکن است از تکنولوژی بلاکچین استفاده‌های غیراخلاقی هم داشته باشند.

کاهیل گفت، باید خاطر نشان کنیم که فیس بوک، گرگی در لباس میش است. شرکتی که از نظر تاریخی به سواستفاده از قدرت و بی توجهی به حقوق مشتریان معروف است. عذرخواهی‌های مداوم آنها در مورد میلیون ها پسورد افشا شده، جاسوسی در تلفن، اشتراک داده‌های شخصی سلامت و بسیاری موارد دیگر تاییدی بر این امر است.

هم چنین کاهیل تاکید کرد که فیس بوک به راحتی وارد فضای بلاکچین شده، در حالی که رگولاتورها هنوز در تلاشند تا ارتباط فیس بوک با بلاکچین را درک کنند.

 

فرصت مطمئن

این که آیا فیس بوک یا پی پال رهبران بعدی در تکنولوژی بلاکچین می شوند روشن نیست، اما الکس مک دوگال، رئیس اطلاعات کسب و کار خطرپذیر بیکامرال، که یک شرکت سرمایه گذاری بلاکچین است، اعتقاد دارد که اخیرا این امکان بیشتر شده است.

 

او پرسیده: آیا فیس بوک می تواند تغییری اساسی در مدل کسب و کارش ایجاد کند؟ این فقط در مورد پذیرش یک تکنولوژی و استفاده از آن به عنوان ابزار پیشرفت نیست، بلکه یک فرصت برای فیس بوک است که اگر آنها بتوانند از این فرصت استفاده کنند به پلتفرمی قدرتمند در تعاملات دیجیتال تبدیل شوند.

 

فرصت در این جا فقط برای شرکت‌های بزرگ نیست، بلکه استارت‌آپ‌ها با استفاده از راه‌حل های نوآورانه و پذیرشی که برای بلاکچین ایجاد شده، می‌توانند برای پیشرفت استفاده کنند. بنابراین این امر برای هر صنعتی از کوچک ترین خرده فروشان تا بزرگ ترین بانک ها امکان پذیر است.

 

ترجمه از mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.