روش پرداخت الکترونیکی عوارض از طریق سامانه NSPAY توسن

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه های کشور مبتنی بر برداشت مستقیم از طریق سامانه NSPAY توسن امکان‌پذیر شد.

عصر بانک؛از 28 اسفندماه و در آستانه تعطیلات نوروزی، فرآیند پرداخت نقدی عوارض آزادراهی در چهار آزادراه تهران ساوه، تهران قم، کرج قزوین و قزوین زنجان صرفاً به صورت الکترونیکی قابل پرداخت می باشد. در این راستا سامانه پرداخت بدون توقف “NSPAY” توسط شرکت توسن راه‌اندازی شده است. این سامانه مبتنی بر محصول برداشت مستقیم پیمان و بر روی پلتفرم بوم  توسن عرضه شده است. برای اینکه با نحوه فعالیت و راه‌اندازی این اپلیکیشن آشنا شویم با همایون محبوبی، مدیر اجرایی بوم گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم که مشروح آن در ادامه آورده می‌شود.

مدیر اجرایی بوم با اشاره به پروژه پرداخت الکترونیکی عوارض توسط کنسرسیوم سپندار گفت: «شرکت توسن به عنوان یکی از اعضای این کنسرسیوم عملیات صادرکنندگی سپندار را تحت برند NSPAY آغاز کرده است.»
او درباره نحوه پرداخت عوارض آزادراهی از طریق این سامانه گفت: «این سامانه از طریق سایت NSPAY.IR قابل دسترسی عموم است. شیوه استفاده هم به این صورت است که رانندگان ابتدا باید در این سایت ثبت نام کرده و پس از احراز هویت با شماره موبایل کد ملی، پلاک خودرو خود را ثبت نمایند. در انتهای فرآیند ثبت نام، می بایست پلاک ها به حساب بانکی فرد متصل گردد. در این بخش فرد با انتخاب روش برداشت مستقیم پیمان و انتخاب بانک خود شماره حساب خود را جهت کسر عوارض ثبت می نماید. کسر هزینه عوارض هنگام تردد در آزادراه ها از طریق حسابی که کاربر اعلام کرده، انجام خواهد شد.»
به گفته محبوبی، بانک های انصار، دی، ایران ‌زمین و اقتصاد نوین در حال حاضر به NSPAY متصل شده‌اند و قرار است قبل از آغاز سال نو چند بانک دیگر هم به این سامانه اضافه شوند.
همچنین برای مشتریانی که بانک آنها به صورت برداشت مستقیم فعال نیست، امکان پرداخت به صورت خود اظهاری و از طریق درگاه پرداخت فرآهم شده است. روال ثبت به همان شیوه قبلی است. تنها تفاوت کار در این است که کاربر قبل از حرکت، مسیرهایی که قصد تردد را دارد انتخاب می کند و پرداخت را انجام می دهد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.