بانک‌های روسیه به سیستم پرداخت بین‌المللی چین متصل شده‌اند

چندین بانک روسی به سیستم پرداخت بین‌المللی چین (سیپس) متصل شده‌اند تا تراکنش‌های بین دو کشور را تسهیل کنند.

عصر بانک؛ به نقل از راشاتودی، به گفته یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی روسیه، که در اجلاس بین‌المللی روسیه-چین، سخنرانی می‌کرد، چندین بانک روسی به سیستم پرداخت بین‌المللی چین (سیپس) متصل شده‌اند تا تراکنش‌های بین دو کشور را تسهیل کنند.

 

ولادیمیر شاپووالوف، رئیس معاملات با بانک‌های خارجی در واحد همکاری‌های بین‌المللی بانک مرکزی روسیه، گفت: تعدادی از بانک‌های ما برای همکاری در سیستم‌های پرداخت، به سیپس متصل شدند که این اجازه می‌دهد راهکارهای تعیین مسیر پرداخت‌ها ساده‌سازی شود.

 

این مقام روسی اضافه کرد: بانک مرکزی روسیه امیدوار است بانک‌های چینی هم توجه بیشتری به جایگزین روسی سوئیفت، اس‌پی‌اف‌اس (سیستم انتقال پیام‌های مالی)، داشته باشند، تا تجارت دوجانبه بیش از پیش تقویت شود.

 

پس از این که در سال 2014 آمریکا روسیه را تهدید به قطع دسترسی این کشور از سوئیفت کرد، روسیه به شکل فعالی به دنبال معرفی و نمایش شبکه اس‌پی‌اف‌اس به شرکای تجاری خود، به ویژه چین، بوده است. تا به حال بیش از 500 شکرکت، شامل شرکت‌های بزرگ مالی روسیه به این سیستم ملحق شده‌اند.پ

 

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که جایگزین روسی سوئیفت پیشرفت‌های قابل‌توجهی کرده است و درحال حاضر با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و بازیگران بزرگ خارجی حالا می‌توانند به آن متصل شوند. طبق گفته کاسنیا یودائوا، تا به حال برخی بانک‌های خارجی به این سیستم متصل شده‌اند.

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.