حساب بانکی ٩ سمن با پیگیری وزارت کشور رفع توقیف شد

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر سیاست وزارت کشور در تقویت سازمان‌های مردم نهاد و افرایش مداخله اجتماعی آنها از رفع توقیف از حساب بانکی 9 سازمان مردم نهاد که برای کمک‌های مردمی اقدام می‌کردند، خبر داد.

عصر بانک؛به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تقویت نقش آفرینی سازمان‌های مردم نهاد و مداخله آنها در امور اجتماعی از سیاست‌های کلان و مورد تاکید وزارت کشور است.

 

وی یادآور شد: ‏در واقعه سیل اخیر حساب بانکی ٩ سمن که کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کردند، توسط دستگاه قضایی مسدود شد که با پیگیری وزارت کشور در کمتر از ١ ساعت همگی رفع توقیف شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
سخنگوی وزارت کشور در توییت خود اضافه کرد: خانم کلباسی و همکارانشان درخواست خود مبنی بر تشکیل سازمان مردم نهاد را به وزارت کشور اعلام کرده اند که مراحل آن در حال انجام است.

 

سلمانی تاکید کرد: ‏پیگیری خواهم کرد که در اسرع وقت اقدامات قانونی لازم جهت صدور مجوز برای خانم کلباسی انجام شود.
به گزارش ایرنا، چند روز گذشته معاون دادستان کل کشور در رابطه با کلاهبرداری‌های متعددی که تاکنون در پوشش جمع آوری کمک‌های مردمی صورت گرفته، گفت: تاکنون حدود 60 فقره حساب اعلام شده که برخی مسدود و برخی در دست اقدام هستند.

جاویدنیا افزود: اقدام چهره‌های مشهور در جمع آوری کمک‌های مردمی امری پسندیده است؛ اما باید با نظارت نهاد‌های مسئول این امر ساماندهی شود تا جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود و کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.