کارت اپل چیست و چه اثری در بانکداری خُرد دارد؟

کارت اپل اولین کارت پرداخت اساسا دیجیتالی است که توسط مسترکارت ارائه شده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛اپل بعد از رونمایی از سرمایه‌گذاری پر ریسک خود در زمینه اعتباری مشتری که تحت شراکت با گلدمن ساکز و مسترکارت انجام شد بار دیگر فضای تکنولوژی را با کارت اپل تکان داد. این خدمت نوعی کارت اعتباری دیجیتالی را به کاربران ارائه می‌دهد که بازگرداندن مبلغی از خرید نقدی به عنوان جایزه را ممکن می‌سازد. این خدمت پرهزینه‌ نیست و سطحی از شفافیت، کنترل بر نحوه بازپرداخت خریدها و مدیریت امور مالی را فراهم می‌سازد که کمتر محصولی می‌تواند همه این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل طی یک سخنرانی که  روز دوشنبه به منظور معرفی این محصولات جدید برگزار شد به شرکت‌کنندگان گفت: ما شاهد یک تحول برای روش پرداخت جدیدی هستیم و آن کارت اعتباری  اپل است. با موفقیت و پیشرفت اپل پِی ما چیزهای زیادی درباره کارت اعتباری یاد گرفتیم. در حالیکه همه ما به این کارت‌ها نیاز داریم، مواردی درباره تجربه کارت اعتباری وجود دارد که می‌تواند به همه کمک کند.
وی در ادامه گفت:اپل قصد داشت محصولی را در حوزه پرداخت توسعه دهد که بر پایه موفقیت اپل پِی طراحی شود، بطوریکه باعث حذف کارمزدها و کاهش نرخ بهره، ارائه پاداش‌های شفاف و قانع‌کننده و افزایش امنیت و حریم خصوصی ‌شود.
اپل پِی در صدد است تا از 10 میلیارد تراکنش در سال 2019 پیشی بگیرد و تا میزان 70 در بازار خرده فروشی آمریکا نفوذ کند. همچنین انتظار می‌رود تا پایان سال در 40 کشور پشتیبانی شود.
رئیس شرکت مسترکارت در شمال آمریکا نیز در وبلاگ اش گفت: کارت اپل اولین کارت پرداخت اساسا دیجیتالی است که توسط مسترکارت ارائه شده است.
او خاطرنشان کرد که مسترکارت تکنولوژی اپل را با طرح پرداخت غیرتماسی حمل‌و نقل عمومی ادغام خواهد کرد، جایی که مشتریان قادر به خرید بلیط‌های دیجیتالی حمل و نقل و پرداخت‌های ضربه بزن و برو در شهرهای لس‌آنجلس، بستون و دنور خواهند بود.
با شراکت اپل و یک بانک سرمایه‌گذاری قدرتمند مانند گلدمن ساکز که حرکات موثری را در فضای بانکداری دیجیتال، خدمات وام و پس‌انداز مشتری انجام داده است، سوالی که در بین ناظران وجود دارد  این است  که آیا درنهایت اپل قادربه توسعه بازارش، بطوریکه درصنعت بانکداری تاثیرگذار باشد، خواهد بود؟ کاری که این شرکت قبلا با صنعت موسیقی کرده است و برنامه‌ای که قصد دارد با صنعت سینما و تلویزیون انجام دهد.
کالپادیا، متخصص امتیاز اعتباری مشتری و مدیرعامل Deserve در این زمینه بیان کرد: موفقیت کلی این کارت به شدت بر انعطاف‌پذیری استانداردهای اعتباری تعیین‌شده گلدمن ساکز وابسته است.
ساده و شفاف
اپل کارت می‌تواند قادر به ارائه تجربه کاربری منحصربفرد در حوزه پرداخت و امور مالی شخصی باشد و فقط اپل به عنوان یک شرکت می‌تواند این اتفاق را رقم بزند.
 برخلاف  اپل پِی ، اپل کارت می‌تواند در هر جایی که مسترکارت پذیرش می‌شود، استفاده شود و همچنین، اپل که هیچ هزینه قابل توجه‌ای برای دارندگان کارت ندارد، در مقایسه با محصولات دیگر بازار، مشتری را در اولویت قرار می‌دهد .
  مدیرعامل WalletHub نیز معتقد است که بانک‌های مهم با مواجه بالقوه ورود اپل به فضای کارت اعتباری روبرو هستند. بانک‌های بزرگ از اپل پِی در ابتدای ورودش حمایت‌های زیادی کردند و موافقت کردند که درصدی از هزینه تبادل کارمزد در خریدها که از طریق این خدمت صورت می‌گیرد را به اپل بپردازد.
بانک‌ها به شکارچیان فرصت خوبی برای شکار می‌دهند. بنابراین بانکها با کمک به اپل پِی موجب شده‌اند تا حوزه پرداخت موبایلی جذابیت خود را به دست اورد، موقعیتی که اپل پِی نمی‌توانست به سادگی و بدون حمایت بانک‌های بزرگ بدست آورد.
ترجمه از atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.