اتحادیه اروپا پلیس مالی ایجاد می‌کند

پارلمان اروپا در گزارشی از احتمال تخلف مالیاتی در هفت کشور عضو این اتحادیه خبر داد.

عصر بانک؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، نمایندگان کشورهای عضو پارلمان اروپا بر سر ایجاد یک نقشه راه مشترک برای دستیابی به سیستم مالیاتی عادلانه تر و مقابله مؤثرتر با جرایم مالیاتی به توافق رسیدند. این لایحه جدید که دارای یافته‌ها و توصیه‌های جدید در زمینه امور مالی و مالیاتی است با 505 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 87 رأی غایب و ممتنع به تصویب رسید.

 
پارلمان اروپا در بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد: به دنبال ایجاد نهادهای جدیدی در سطح اتحادیه اروپا و جهان هستیم که وظایفشان اصلاح ساختاری سیستم موجود برای مقابله با جرایم مالی، فرار مالیاتی و سو استفاده‌های مالیاتی است.
 
پارلمان اروپا نام هفت کشور، بلژیک، قبرس، مجارستان، ایرلند، لوکزامبورگ، مالت و هلند را به عنوان مظنونان بهشت مالیاتی در سطح اتحادیه اروپا منتشر کرده و خواهان همکاری و شفافیت بیشتر این کشورها با کمیسیون امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا شده است. این پارلمان بار دیگر از برنامه ویزای اقامتی سرمایه گذاری کشورهای مالت و قبرس انتقاد کرده است.
 
سال گذشته اتحادیه اروپا کمیته ویژه ای را برای بررسی جرایم مالی و مالیاتی تشکیل داد و احتمالاً، نهاد جدید از گسترش اختیارات این کمیته تشکیل خواهد شد. پتر یزک، رئیس این کمیته گفت: اعضای اتحادیه اروپا به حد لازم برای مقابله با جرایم مالی تلاش نمی‌کنند و بدون اراده سیاسی، پیشرفتی وجود نخواهد داشت. اروپایی‌ها شایسته وضعیت بهتری هستند.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.