گذر از سقف پرداخت کارت‌های بدون تماس با کارت‌های بیومتریک

محدودیت تراکنش‌ کارت‌های بدون تماس در هر کشور متفاوت است و یادآوری اینکه تا چه سقفی می‌توان از این کارت استفاده کرد می‌تواند آزار دهنده باشد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛پرداخت‌های کارتی در دو دهه اخیر بطور پیوسته افزایش یافته، اما نوآوری در این نوع کارت‌ها از زمان ایجاد کارت‌های بدون تماس از ده سال گذشته تا زمان ورود کارت‌های پرداخت بیومتریک همواره روند رو به کاهش داشته است.

 

کارت‌های بدون تماس در دهه اخیر جذابیت واقعی خود را به خصوص در اروپا بدست اورده‌اند. اما با وجود بازارهای بسیاری در سراسر جهان که هنوزهم برای استفاده از کارت‌های بدون تماس طفره می‌روند و به دنبال پرداخت موبایلی هستند، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این کارت‌ها روند رو به موفقیت داشته باشند.

 

امنیت و محدودیت کارت‌های پرداخت بدون تماس
دو موضوع اصلی که درباره کارت‌های پرداخت بدون تماس موجب نگرانی مشتری‌ها می‌شود، امنیت و سقف تراکتش است. برای کسانی که تا به حال از ضربه زدن با کارت‌های بدون تماس رضایت داشته‌اند، محدودیت تراکنش به عنوان نقطه اصلی سردرگمی بیان شده است. محدودیتی که برای تراکنش‌های کارتی بدون تماس وجود دارد در هر کشور متفاوت است و یادآوری اینکه تا چه سقفی می‌توان از این کارت‌ها استفاده کرد می‌تواند آزار دهنده باشد.

 

البته که هر چه سقف تراکنش بیشتر باشد به نسبت نگرانی‌های امنیتی شما نیز بیشتر خواهد بود. در اینجا است که کارت‌های پرداخت بیومتریک به میان می‌آیند. مزیت کارت‌های بیومتریک، ارتقای قابلیت‌های امنیتی است که خللی در آسودگی استفاده از آن ایجاد نمی‌کند. این یک ترکیب موفق از تجربه مشتری کارت‌های بدون تماس و بدون زحمت با اعتماد به بیومتریک است.

 

مشهود است که از میان برداشتن محدودیت پرداخت از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست. Société Générale در فرانسه و اطلاعیه اخیر NatWest در انگلیس بیانگر این است که هردو آماده خداحافظی با محدودیت‌های تراکنش بدون تماس هستند.

 

هرچند استفاده از کارت بدون تماس موفقیت بزرگی در اروپا محسوب می‌شود، اما  مناطقی مثل آمریکای لاتین و خاورمیانه  که هنوز از روش پرداخت EMV استفاده می‌کنند، تا حدودی برای استفاده از این روش مردد هستند.

 

همچنین بازیگران بزرگی مانند مسترکارت و ویزا تمام کارت‌های جدید و پایانه‌های پرداخت را مجاز به قابلیت پرداخت بدون تماس کرده‌اند و رشد جهانی این فناوری در چند سال آینده افزایش می‌یابد که این موضوع بستر مناسبی را برای رشد کارت‌های پرداخت بیومتریک در سطح بین‌المللی فراهم می‌سازد.

 

اکنون بانک‌ها می‌توانند از مشکلات کارت‌های بدون تماس سنتی عبور کرده و مستقیما با ارائه کارتهای بدون تماس بیومتریک به سمت امنیت و راحتی بیشتر جهش داشته باشند. علاوه بر این هنگامی که خرده‌فروشان پایانه‌شان را به پایانه‌های بدون تماس ارتقاء دهند، نیاز به هیچگونه سرمایه‌گذاری اضافی برای پذیرش کارت‌های بیومتریک نخواهد بود.

 

امنیت کامل مهم‌ترین دلیل ارتقا کارت‌های بدون تماس به کارت‌های بیومتریک است. همانطور که بانک‌ها برای همگام بودن با فین‌تک‌های نوآورانه تلاش می‌کنند، کارت‌های پرداخت بیومتریک می‌توانند به مشتریان، تجربه کاربری یکپارچه‌تر، انتخاب بیشتر و روش پرداخت هیجان‌انگیزتری را ارائه دهند.

 

با این حال آینده بیومتریک در صنعت پرداخت فراتر از کارت‌های پرداخت بیومتریک خواهد بود و بیومتریک همچنان به  روند افزایش سهم خود در دنیای نوآوری پرداخت، از کارت‌های بدون تماس گرفته تا پوشیدنی‌ها و فراتر از آن، در سال‌های آتی ادامه خواهد داد.

 

ترجمه ازpaymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.