سقف کارت به کارت در اپلیکیشن‌های پرداخت و موبایل بانک

طبق الزامات بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در اپلیکیشن‌های موبایلی یک میلیون تومان و انجام انتقال وجه با مبالغ بالاتر تخلف به شمار می‌رود و بانک مرکزی در حال ساماندهی این موضوع است.

عصر بانک؛ آیا شما می‌دانید سقف کارت به کارت در اپلیکیشن‌های پرداخت و موبایل بانگ چقدر است؟

این روزها با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند و تمایل مردم به دریافت خدمات بانکی و پرداخت ساده، راحت، امن و سریع، میزان استفاده از اپلیکشن‌های پرداخت و خدمات موبایل زیادتر از قبل شده است.

با استفاده از این ابزارها، کاربران می‌توانند به بیشتر خدمات مورد نیاز بانکی و پرداخت، بصورت غیرحضوری و 24 ساعت شبانه روز در هر مکانی دسترسی داشته باشند. همچنین با توجه به شیوع کرونا در کشور استفاده از این روش‌ها در حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع بیماری نقش کلیدی دارد.

سقف کارت به کارت در اپلیکیشن‌های پرداخت و موبایل بانک

با اعمال تمهیدات جدید از سوی بانک مرکزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور مشتریان در شعب بانکی سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانکی تا اطلاع ثانوی با ابلاغ جدید به شبکه بانکی به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین سقف کارت به کارت در نرم افزارهای پرداخت سازان یا همان اپلیکیشن‌های پرداخت همچنان تا اطلاع ثانوی 3 میلیون تومان است.

گفتنی است، که پیش از این توسط بانک مرکزی سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک از 3 میلیون تومان به صورت روزانه به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود که این میزان با تمهیدات جدید افزایش پیدا کرده است.همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها یا همان اپلیکیشن‌های پرداخت از 1 میلیون تومان به 3 میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش شد.

لازم به ذکر است کاربران با دانلود اپلیکیشن‌های پرداخت می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب از خدمات پرداخت متنوعی مثل کارت به کارت، خرید شارژ و اینترنت، پرداخت عوارض و جریمه، خرید بلیت قطار و هواپیما و … بهره‌مند شوند. ولی برای استفاده از همراه بانک یا همان موبایل بانک، لازم است مشتری از شعب بانک مدنظر نام کاربری و رمز عبور همراه بانک را دریافت کند و بعد از نصب نرم افزار همراه بانک از سایت بانک، خدمات بانکی مختلف مثل انتقال وجه ساتنا و پایا، کارت به کارت، مسدودسازی کارت بانکی و گزارش‌های مالی در دسترس مشتری قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.