طلافروشان مراقب شگردهای جدید سارقان باشند

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روش های جدید سارقان، بر هوشمندی و رعایت مسایل امنیتی در واحدهای صنفی طلافروشی تاکید کرد.

عصر بانک؛به گزارش ایرنا، «مسعود یزدانی» افزود: رشد قیمت طلا سبب شده تا سارقان با شیوه های نو و حربه های تازه، دست به سرقت بزنند.

 

وی درباره شگرد جدید سارقان طلافروشی ها گفت: به تازگی سارقان پس از درخواست همراهی با یک خانم غریبه و هماهنگی با وی، به بهانه خرید طلا وارد جواهر فروشی شده و بعد از درخواست مدل های مختلف، در حین پسند و امتحان مصنوعات، طلاهای عرضه شده در پیشخوان را با سرعت جمع کرده و بدون همراه خود، از مغازه خارج و متواری می شود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر، رعایت نکات ایمنی را موجب کاهش سرقتها دانست و افزود: خلافکاران برای سرقت، از ضعف امنیتی واحدهای کسبی استفاده می کنند.

وی رعایت اصول ایمنی که از سوی پلیس اماکن و اتحادیه طلا و جواهر اعلام می شود را برای همه 20 رسته این صنف لازم الاجرا دانست.

یزدانی، بالا بردن امنیت درب ورود و خروج واحدهای کسب در جلوگیری از سرقت ها را حایز اهمیت دانست و گفت: طلافروشان موقع ورود و خروج و باز و بسته شدن مغازها تنها نباشند و یک نفر همراه خود داشته باشند، همچنین درب واحدهای کسبی مجهز به جک آرام بند بوده و پس از ورود و خروج مشتری بسته شود.

وی افزود: مجهز بودن واحدهای صنفی طلا و جواهر به دوربین مدار بسته، قفل درب الکتریکی، زنگ اخبار، دیوار، سقف و کف بتون آرمه مسلح به میلگرد، ضروری است و همکاران صنفی حتما در ساعت کاری اعلام شده اقدام به عرضه مصنوعات طلا و جواهر کنند.

 

همه طلا فروشی ها مجوز فروش طلای آب شده را ندارند
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره خرید و فروش طلای آب شده نیز گفت: فروش طلای آب شده و شمش طلا فقط از سوی رسته آب شده فروش مجاز بوده و طلا و جواهرفروشان مجوز عرضه آب شده طلا را ندارند.

وی افزود: به تازگی دیده شده که مشتریان برای فروش آب شده به مغازه های طلا و جواهر فروشی مراجعه می کنند اما برخی از این طلاها، دارای عیار غیرواقعی بوده و احتمال تخلف در آن زیاد است.

یزدانی با اشاره به روزهای پایانی سال و افزایش نسبی حجم داد و ستدها گفت: همکاران ما با مشاهده تخلف عیاری و سکه های تقلبی باید موارد را به اتحادیه گزارش کنند و هرگونه موارد مشکوک امنیتی را با پلیس 110 درمیان بگذارند.

همچنین اعضای صنفی و مردم می توانند پرسش یا مشکلات را از طریق روابط عمومی اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران مطرح کنند و توصیه یا پیام های لازم را از طریق سایت این اتحادیه به نشانی اینترنتی estjt.ir دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.