نقاط مثبت و منفی بانک‌های آنلاین بدون شعبه فیزیکی

در حال حاضر نگه‌داری پول در بانک موضوعی عقلانی و مورد قبول اکثر افراد است. اما متاسفانه، بانکداری آنلاین هنوز آنطور که باید، بین مردم جا نیافتاده است. با این حال مزایای قابل بررسی زیادی در این نوع بانکداری وجود دارد. بنابراین بررسی برخی از خدماتی که بانک‌های آنلاین در صورت داشتن جریان پول منظم، به شما ارائه می‌دهند، ایده بدی نیست.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ تشخیص اینکه پول خود را در کدام بانک بگذارید شاید مهم‌ترین اقدام برای تعامل با یک بانک آنلاین است همچنین عوامل متعدد دیگری وجود دارد که باید بررسی شود. برای هرگونه نیاز مشتری یک بانک آنلاین وجود دارد که هیچ کمبودی برای یک انتخاب خوب ندارد. اما برای ایده‌های بیشتر، باید بانک‌های آنلاین را بررسی کرد.

 

مثلاً در بین بانک‌های آنلاین، بعضی بانکها برای مشتریانی مناسب است که دارای حساب‌های پس‌انداز هنگفت هستند، مانند افرادی که به طور منظم در بازارهای مالی تجارت می‌کنند. آنها در حساب سرمایه‌گذاری بلند مدت خود مشکلی نخواهند داشت، زیرا استفاده از خدمات بانک آنلاین تقریبا‌ برای همه از جمله افرادی که تا بحال از این روش استفاده نکردند نیز ساده و آسان است.

بعضی بانک‌های آنلاین امتیازات جالبی را برای ثبت‌نام مشتریان جدید در نظر می‌گیرند و تجربه بانکداری آنلاین به‌روزی را ارائه می‌دهند. این بانکها به کاربران خود امکان ثبت‌نام در یک برنامه پس‌انداز خودکار را نیز می‌دهند و می‌توان از دستگاه‌های ATM آنها بدون هزینه استفاده کرد.

همچنین حساب جاری ارائه شده توسط بعضی بانک‌های آنلاین، به‌سبب نحوه کار و امتیازات خوبی که به کاربرانشان ارائه می‌دهد، بسیار مشهور است. این موضوع که آنها سود را در طول زمان جمع می‌کنند، از جمله ویژگی‌های تقریبا منحصربه فردی است که در مورد بسیاری از حساب‌‌های بانکی مورد توجه قرار می‌گیرد. اکثر این بانک‌ها امکانات بانکداری موبایلی پیشرفته‌ای نیز ارائه می‌دهند و همچنین به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافی از ATM برداشت کنند.

 

به چه دلیل بانک‌های آنلاین بهتر هستند؟
بانک‌های آنلاین به دلایل مختلف؛ از نرخ سودهای عالی گرفته تا هزینه‌های نسبتا پایین و رویکردهای کاربرپسند در خدمات مشتری، در حال تسلط بر بازار هستند. بانکهای آنلاین تمایل دارند که اپلیکیشن‌ها و سایر قابلیت‌های مشابه را در مقایسه با دیگر بانکهای موجود در بازار، بطور فعال‌تری توسعه دهند و در این زمینه کاملا مبتکرانه عمل می‌کنند.

کاربران خوره تکنولوژی می‌توانند با استفاده از بانک آنلاین به‌عنوان نخستین ابزار مالی‌شان، انتظار ارائه خدمات زیادی داشته باشند. حتی کسانی که از این شیوه بانکی استفاده نمی‌کند نیز می‌توانند با کاوش در نوع خدمات و چگونگی عملکرد کلی آنها، تا حد زیادی بهرمند شوند.

 

جنبه‌های منفی بانک‌های آنلاین
البته مانند هر سیستم دیگری، بانکهای آنلاین نیز یک سری نقاط منفی دارند که در اینجا با بانک سنتی مورد مقایسه قرار گرفته است. مهمتر نکته این است که کاربران در این روش، برای واریز نقدی پول نقد با مشکلاتی مواجه می‌شوند. علاوه بر این بسیاری از بانکهای آنلاین تمایل دارند، تا حدودی در خدمتی که ارائه می‌دهند محدود باشند، این واقعیت نیز وجود دارد که کاربران در تعامل کاملا اینترنتی با بانک‌ها محدود هستند و ممکن است بسته به موقعیت، مشکلات پیچیده‌ای بوجود آید که به سادگی قابل حل نیستند.

به طور کلی، بانک‌های آنلاین، نشان داده‌اند که جذابترین گزینه برای کسانی هستند که می‌خواهند بطور مستمر، به راحتی و با کمترین زحمت بر امور مالی‌شان نظارت کنند. این یک انتخاب هوشمندانه برای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند جنبه مالی زندگی‌شان را ساده‌تر کنند. این موضوع مزایای زیادی را به‌همراه دارد که فقط در طول زمان بهبود می‌یابند. زیرا این سبک از خدمات همچنان فراتر از وضعیت جاری خود در حال رشد و نمو هستند.

 

ترجمه از: bankinnovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.