خدمات “پی بوم” همراه بانک سینا

با وجود پیشرفت‎های بوجود آمده و سهولت در نحوه پرداخت و دریافت ، عاملی که می‎تواند سبب زنده ماندن و توسعه کسب‎و‎کارها شود مراجعه مشتریان به کسب‎و‎کارها و تقاضای دریافت کالا و خدمات است.

عصر بانک؛بانک سینا با سامانه «پی‎بوم» محیطی را در دل موبایل‎بانک مدنظر قرار داده که کسب‎و‎کارها امکان قرارگیری در این محیط و سرویس‎دهی غیرحضوری به کاربران موبایل‎بانک و همچنین پرداخت موبایلی را خواهند داشت که این امر رضایت کاربران را در بوجود می‌آورد. در این سیستم، امکان پرداخت موبایلی بصورت حضوری در محل کسب‎و‎کار نیز فراهم گردیده است.

از اوایل دهه هشتاد با تلاش بانکها و شرکت‌های پرداخت امکان پرداخت الکترونیکی وجه خدمات و محصولات بوسیله دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی مهیا شد و امروزه تصور کسب و کارها بدون امکان پرداخت الکترونیکی غیرممکن است.

 

در این سال‎ها نحوه پرداخت الکترونیکی نیز در جهت فراهم آوردن امنیت و راحتی کاربر در حال تکامل بوده و با توجه به ضریب نفوذ بالای موبایل در جهان و ایران، روش‎های مختلف پرداخت موبایلی به سرعت در حال گسترش و استفاده روز افزون می‎باشد به نحوی که شرکت‎هایی نظیر گوگل، اپل و سامسونگ را به این حوزه کشانیده است. به عنوان نمونه می‎توان از پرداخت توسط AliPay در چین نام برد که مردم روزانه حدود 400 میلیون تراکنش به این شیوه انجام می‎دهند. 

 

پی بوم یک زیست بوم زنده بانکی و مالی است. پی بوم فروشگاه‎های مختلفی را در حوزه‎های متنوع به عنوان پذیرنده اضافه کرده است. با اتصال به پی بوم، کاربر به شکل خودکار می‎تواند با همه کارت‎های شتاب خود به راحتی از این فروشگاه‎ها خرید کند.

 

مزایایی که کاربر در خرید از سایت‎های عضو پی بوم دریافت می‎کند عبارت است از:

 

ثبت نام خودکار: برای خرید از این سایت‎ها کاربر نیازی به ثبت نام و یا حتی ورود ندارد چرا که ورود به سایت مورد نظر با پی بوم از طریق SSO یکپارچه شده و اطلاعات لازم از طریق پی بوم با اجازه کاربر در اختیار سایت قرار می‌‎گیرد.

 

استفاده از آدرس‎های ذخیره شده: در سایت‎های فروش کالا برای خریدهایی که نیاز به حمل دارند آدرس کاربر پرسیده می‎شود که کاربر ناگزیر است در سایت‎های مذکور مرتبا آدرس را وارد نماید اما با یکپارچه شدن سایت‎ها با پی بوم، کاربر از آدرس‎هایی که در پی بوم ثبت کرده در همه سایت‎ها استفاده می‌کند و نیازی به ورود هر باره آنها ندارد.

 

پرداخت با پی بوم: در سایت‎های عضو پی بوم در هنگام پرداخت، کاربر دوباره به اپ منتقل شده و با استفاده از کارت‎های خود که قبلا ثبت نموده، پرداخت و خرید خود را نهایی می‎کند و نیازی به ورود اطلاعات مجدد ندارد.

 

پی بوم به شکل مستقیم و غیرمستقیم از پرداخت در بیش از پانصدهزار فروشگاه در صنوف مختلف پشتیبانی می‎کند به این ترتیب که کاربر در فروشگاه‌های مذکور می تواند با اسکن کردن QR های ثابت نصب شده یا QR های چاپ شده روی فاکتور یا نمایش داده شده روی نمایشگر صندوق فروشگاهی مبلغ لازم را به فروشگاه پرداخت نماید.

از دیگر خدمات پی بوم در حال حاضر می‌توان به پرداخت کرایه تاکسی و خرید بیمه نامه اشاره کرد:

 

کاربر برای پرداخت کرایه تاکسی باید از طریق منو وارد پی‌بوم شود، از طریق بارکد خوان، QR فون‎پی رو اسکن کند و بعد از آن پرداخت انجام می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند از طریق پی‌بوم انواع بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، بدنه، موتورسیکلت، آتش‌سوزی، مسافرتی، عمر و… را با قابلیت امکان مقایسه و با سرعت تهیه و درب منزل یا محل کار دریافت کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.