تجربه یک کیف پول موبایلی موفق مبتنی بر رمیتنس در سنگاپور

در سنگاپور یک چهارم خانواده‌ها ماهانه بیشتر از 9.750 دلار آمریکا درآمدزایی می‌کنند و این کشور سومین کشور جهان در تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شرکت بزرگ مخابراتی سنگاپور از پلتفرم Telepin برای ارائه خدمات پول موبایلی استفاده می‌کند.

تجربه یک کیف پول موبایلی موفق

این شرکت با دارا بودن 655 میلیون مشتری موبایلی و شبکه عظیمی از دفاتر در سراسر اقیانوسیه، آسیا، اروپا و آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سنگاپور شناخته می‌شود که بیش از 23هزار کارمند را در سراسر جهان استخدام کرده است.
مزیت برجسته اپلیکیشن‌های کیف‌پول موبایلی، سرعت آنها است. پرداخت‌های کیف‌پول موبایلی پلتفرم Telepin در زمان کمی انجام می‌شوند، در حالی که ممکن است پرداخت‌های حضوری ساعت‌ها و یا حتی روزها طول بکشد.
چالش
حدود 180هزار تبعه فیلیپینی در سنگاپور کار می‌کنند که اکثریت آنها به‌عنوان کارگران داخلی شناخته می‌شوند. بطور معمول بسیاری از کارگران خارجی برای حمایت از اعضای خانواده‌شان بخشی از دستمزد ماهانه‌شان را به کشورشان می‌فرستند. به منظور انجام رمیتنس ( انتقال پول به کشور مادر)، کارگران به مراکز خریدی می‌روند که درآن شرکت‌های پرداخت متعددی شامل چندین شرکت مخابراتی، وسترن یونیون، مانی‌گرام و غیره خدمات خود را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر در حوزه اقتصادی در سنگاپور یک چهارم خانواده‌ها ماهانه بیشتر از 9.750 دلار آمریکا درآمدزایی می‌کنند و این کشور سومین کشور در جهان در تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شود.
راه‌حل
رویکرد Telepin ارائه یک پلتفرم بسیار امن و مقیاس‌پذیر بوده که به ساکنان فیلیپینی در سنگاپور این اجازه را می‌دهد که با استفاده از قابلیت شرکت مخابرات سنگاپور برای افزودن خدمات بیشتر به کیف‌پول موبایلی با توجه به افزایش تقاضای بازار، برای اعضای خانواده‌شان پول بفرستند.
پلتفرم Telepin به کاربران اجازه می‌دهد تا برای همگام بودن با تقاضای اقتصاد دیجیتال موبایلی، روندهای اقتصادی  و نیازهای بانکی در حال رشد کاربران موبایلی، ازخدمات و قابلیت‌های جدیدی بهره ببرند. پایگاه مشتری Telepin شامل اپراتورهای مخابراتی و موبایلی رده یک در خاورمیانه، آفریقا و آمریکا است.  Telepinبا بیش از 256 میلیون مشترک و بیشتر از یک میلیون پذیرنده، بطور ایمن تاکنون بیش از 10 میلیارد تراکنش را پردازش کرده است؛ رقمی که روز به روز افزایش می‌یابد.
گسترش خدمات رمیتنس (انتقال پول به کشور مادر)  که در ابتدا ارسال الکترونیکی eRemit نامیده می‌شد به این معنا بود که شرکت مخابرات، موفق شد مشتریان را برای انجام کسب و کارشان به سمت جدیدی سوق ‌دهد. در ابتدا، این شرکت خدمات را بصورت بیرون باجه‌ای و موبایلی ارائه می‌داد. ولی از آنجایی که برخی از مشتریان با اپلیکیشن موبایلی راحت نبودند و برخی دیگر گوشی هوشمند نداشتند، این شرکت سرویس منوی مبتنی بر اس‌ام‌اس را نیز ارائه کرد. بعد از آن با بازاریابی اپلیکیشن جدید از طریق نوازندگان فیلیپینی و افراد مشهور دیگر، خدمات موبایلی را عرضه کرد که باعث شد این بازار به‌سرعت رونق بگیرد و رشد کند.
مطالعه موردی سنگاپور
چالش فنی Telepin توانایی اتصال مشتریان سنگاپور به مقصد نهایی‌شان به منظور انجام فوری تراکنش‌ها بود. آینده موفق اپلیکیشن کیف پول موبایلی سرعت آن است، درحالی که راه‌حل‌های پرداخت حضوری ممکن است ساعت‌ها و حتی روزها طول بکشد تا بطور کامل انجام شود. مهم‌تر اینکه خدمت برای کاربران کاملا شفاف است. مسئله مهم بعدی سطح نظارت رگولاتوری سنگاپور است. شاید بتوان گفت که سنگاپور دقیق‌ترین و فرآیند محورترین محیط رگولاتوری را دارد. آنها با کار مشارکتی این اطمینان را دارند که همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید براساس الزامات رگولاتوری تنظیم شده‌اند.
نتایج
در حوزه رمیتنس، پلتفرم Telepin به شرکت مخابرات سنگاپور این قابلیت را می‌دهد تا سه ویژگی داشته باشد:
1. انتقال وجه به دیگری از طریق سیستم MSS: با این روش وجوه به طور مستقیم از کیف‌پول یک کاربر به کاربری دیگر می‌رود.
2.  ارسال ووچری که به دریافت کننده اجازه می‌دهد تا پول نقد را از فروشگاهی که از آن ووچر پشتیبانی می‌کند دریافت کند.
3. و انتقالی که از طریق موبایل یک کاربر به حساب بانکی دریافت‌کننده صورت می‌گیرد.
همچنین نقطه عطف در عملکرد سهم بازار وقتی بوجود امد که شرکت مخابرات سیستم پذیرنده خود را با استفاده از تکنولوژی هسته اصلی Telepin بخصوص در تاکسی‌ها معرفی کرد. به این ترتیب مشتریان هر شرکت سیستم پرداخت موبایلی از جمله اپل‌پی می‌توانند به آسانی پرداخت‌ها را از طریق کیف‌پول موبایلی‌شان انجام دهند.
شما حتی در کوچکترین غرفه‌ها، می‌توانید برای خرید هرچیزی از لوازم فروشگاه نایک گرفته تا یک کاسه نودل 3 دلاری، از کیف پول موبایلی استفاده کنید.
از دیدگاه کاربر نهایی، همه اینها می‌توانند بواسطه یک کیف پول انجام بگیرند و شما می‌توانید با بیشترین سرعت ممکن به پولتان دسترسی داشته باشید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.