12 روند تحول بانکداری دیجیتال در سال 2019

بانک‌هایی که مهم‌ترین سفرهای مشتری را دیجیتالی می‌کنند، شاهد افزایش 20 درصدی درآمد و کاهش 25 درصدی هزینه‌هایشان خواهند بود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛سرعت فعلی تحول در بانکداری روند قبلی را تحت‌الشعاع قرار داده است و آینده بانکداری با تغییر قابل ملاحظه‌ای که در ارائه خدمات بانکداری دیجیتال پیش آمده، با بالاترین میزان سرعت دیجیتالی شدن ثبت شده مطابق خواهد شد و مهم‌تر اینکه این تحول برای مشتریان نیز قابل درک است.

 

حدود 15 سال قبل بیش از نیمی از همه تراکنش‌های بانکداری در داخل شعب انجام می‌شد. در حالیکه امروزه این میزان در حال رسیدن به کمتر از 10 درصد است.

 

اما خبر مهم‌تر این است که تا سال 2020 حداقل در هر 2 تراکنش یکی ممکن است از طریق کانال‌هایی انجام شود که متعلق به بانک نیستند، بلکه به لطف بانکداری باز و افزایش سریع کانال‌های دیجیتالی،  بواسطه بسیاری از اکوسیستم‌های دیجیتالی، فین‌تک‌ها و سایر رابط‌های طرف سوم بوجود آمده‌اند.

 

بطور بدیهی، واقعیت‌های دیجیتال جدید از آن چیزی که بنظر می‌رسد نزدیک‌ترند. در این جهان که به سرعت در حال تغییر است،  کسانی برنده خواهند بود که برای پیش‌بینی و پاسخ به تغییرات، برای ایجاد و ارائه ارزش جدید به مشتری به اندازه کافی نوآور و برای استفاده از فرصت‌های جدید بوجود آمده بواسطه تکنولوزی‌های دیجیتالی شایسته باشند.

 

یک استراتژی تماما دیجیتالی برای استفاده از API (رابط‌ برنامه‌نویسی کاربردی) برای ایجاد نوآوری مشتری محور، واقعیت‌های بانکداری باز جدید و روندهای ایجاد تحول صنعت، به عنوان فاکتور مهمی برای موفقیت خواهد بود.

این گزارش با عنوان “12 روند تغییر شکل بانکداری در سال 2019″، 12 روند را به شما معرفی می‌کند که هر کدام به نقش بسیار مهمی از تکنولوژی اشاره می‌کنند. در سال 2019، همه بانکها تلاش‌های تحول دیجیتالی و سفرهای‌شان را سریع‌تر می‍کنند تا بتوانند برای بدست آوردن نتایج اساسا مثبت بین تکنولوژی و کسب وکار پیوند ایجاد کنند.

 

6 روند کلیدی تکنولوژی برای بانکداری در سال 2019

 

• تسریع تحول معماری
به منظور دست یافتن به سطوح جدید چابکی، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری، بانکها از اصول تمرکز کسب وکار قوی، تجزیه و تحلیل فراگیر، منابع باز و اتوماسیون جامع به عنوان اصول معماری، استقبال خواهند کرد.

 

• هوش مصنوعی در بانک
مزایای هوش مصنوعی در خدمات مشتری و مدیریت کلاهبرداری افزایش خواهد یافت و این تکنولوژی از اپلیکیشن بزرگتر، بازاریابی صحیح و حتی مدیریت استعداد استفاده خواهد کرد.

 

• بلاک‌چین
موارد کاربرد بلاک‌چین در بانکداری گسترش خواهد یافت.

 

• پیشرفت مداوم به سمت فناوری ابر عمومی
فناوری ابر عمومی به عنوان انتخاب ارجح بانک‌های رده 2 و 3  به منظور توسعه عملیات، پدیدار خواهد شد. کسب و کارهای API محور و کانال‌های دیجیتال جدید نیز از آن استفاده خواهند کرد.

 

• توسعه تجارت متصل
برخی از بانکها شروع به ارائه بانکداری مبتنی بر دستیاران هوشمند صدا خواهند کرد و اینترنت اشیا به تجارت و کسب و کارهای مالی رونق می‌بخشد.

 

• توسعه ابعاد تعاملی
واقعیت ترکیبی (MR) در حال تبدیل شدن به واقعیت بانک است و بانکها، شعب مجازی و اپلیکیشن‌های موبایلی را با واقعیت ترکیبی آزمایش خواهند کرد.

 

6 روند کلیدی کسب و کار برای بانکداری در سال 2019

 

• مدل کسب و کار پلتفرمی سرعت خواهد گرفت
کانال ارتباطی مستقیم و یکپارچه که بانکها در آن خدماتشان را ارائه می‌کنند و بفروش می‌رسانند در حال ایجاد راهی برای بانکداری در محل بازار است.

 

• سفر مشتری تا نقطه خواسته مشتری پیشرف خواهد کرد
بانکها سفرهایی را برای مشتریان بوجود خواهند آورد که با اقدام به خرید یک دارایی برای مشتری شروع می‌شوند، نه وقتی که آنها منتظر دریافت وام هستند.

 

• بانکداری باز
بانکداری باز بانکها را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های APIشان را توسعه دهند و آنها را به طور تنگاتنگ با استراتژی‌های کسب و کار تطبیق دهند. به هر حال بانکها و فین‌تک‌ها به مبارزه خود با چالش‌های چندگانه استانداردهای API ادامه خواهند داد.

 

• دفاع سایبری در برابر هوش هکر
بانکها کنترل‌های امنیتی‌شان را افزایش خواهند داد و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در زمینه مبارزه با تهدیدهای بوجود آمده از تکنیک‌های هک‌، انجام خواهند داد.

 

• بهینه‌سازی تعاملات انسان و دیجیتال
عوامل فرهنگی برای جذب و نگه‌داری استعداد نیروی انسانی به کار گرفته خواهند شد. بانکها نیز برای متمایز شدن در دنیای بدون مرز صنعتی از استعدادهای بیرون از بانکداری استقبال خواهند کرد.

 

• حریم خصوصی داده‌ها و اصول اخلاقی
همانطور که بانک‌ها با چالش دوگانه‌ به اشتراک‌گذاری داده برای نوآوری مشتری محور متعهد شده‌اند، با مقررات و حمایت از منافع مشتری نیز روبرو می‌شوند، اما در نهایت آنها خود را در نقش جدیدی که امنیت مبادلات اطلاعات مشتری با طرف سوم را تسهیل می‌کند، خواهند یافت.

 

ترجمه از: paymentscardsandmobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.