بزرگ‌ترین اکوسیستم بانکداری باز کشور کلید خورد

بزرگ‌ترین اکوسیستم‌ بانکداری باز به کوشش شرکت توسن، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا و شرکت داده‌ورزی سداد در نمایشگاه جانبی هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی شرکت توسن، توافق‌نامه تاسیس شرکت مشترک جهت ارائه سرویس‌های بانکی به سازمان‌ها، فینتک‌ها و شرکت‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین اکوسیستم بانکداری باز کشور بین شرکت‌های گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت داده‌ورزی سداد و شرکت توسن منعقد شد.

 

همایون محبوبی، مدیر توسن‌بوم،  در این مورد گفت: توسن‌بوم چهار سال است که تشکیل شده و تعداد زیادی بانک، سامانه و اپلیکیشن به آن اضافه شده‌اند و ما برای اینکه ظرفیت توسعه خود را بیشتر کنیم و استفاده در سطح مشتریان بانک‌ها و ارتباط بین سازمانی بیشتر شود در تفاهم‌نامه با شرکت‌های بهسازان فردا و سداد کوشیدیم که با تمرکز ظرفیت‌های توسن‌بوم و گستردگی این شرکت‌ها بتوانیم حجم استفاده از سرویس و گسترش توسعه بانکداری باز را بیشتر پیش ببریم. امیداوریم با این همکاری و تحقق بزرگ‌ترین زیرساخت بانکداری باز کشور لتوانیم با این حجم سرویس و استفاده به جاهای بیشتری برسیم. اولین خروجی‌های این رونمایی را قطعا سال آینده خواهیم داشت و سال 98 برای ما سالی پرکار و پربار خواهدبود.

لیلازی، معاون راهبرد و فناوری شرکت بهسازان فردا وابسته به بانک ملت، نیز در حاشیه رونمایی از این محصول که در نخستین روز از هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت روی داد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بانکداری باز و ضرورت نیاز به پلتفرم‌سازی در صنعت بانکی، طی تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت‌های توسن، بهسازان فردا و سداد، بوم مارکت جدیدی به صنعت بانکی اضافه می‌شود و خدمات و سرویس‌های مختلف بانکی از این طریق در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است اکوسیستم بانکداری باز بوم اصلی‌ترین محصول مشترک این شرکت‌هاست که از سال 93 در مجموعه توسن ایجاد شد و توسعه یافت و به صورتی مستقل خدمات بانکداری باز را برای بانک‌ها فراهم آورد. در حال حاضر بیش از ٢٠ بانک کشور به این اکوسیستم متصل هستند و به شرکت‌های بزرگ پرداخت کشور، برخی سازمان‌های دولتی، ERPهای بزرگ و فینتک‌ها و استارتاپ‌ها سرویس‌های بانکی ارائه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.