نرم افزار موبایلی “رمزنگار بانک ملت” چیست؟

آیا می‌دانید از تاریخ 01‏/03‏/1398 با حذف ارایه رمز دوم ایستا برای تمامی تراکنش‌ها، مشتریان جهت انجام تراکنش‌های نیازمند رمز دوم، ملزم به نصب و استفاده از نرم افزار رمز نگار ملت خواهند بود.

عصر بانک؛به موجب الزامات ابلاغی از سوی بانک مرکزی، به منظور حفظ  حقوق مشتریان و کاهش مخاطرات مرتبط با نحوه استفاده از رمزهای کارت‌های بانکی‏- علی‌الخصوص رمز دوم اینترنتی‏- نرم افزار موبایلی رمزنگار بانک‌ملت با هدف پویاسازی رمز کارت های بانکی طراحی و در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

 

“نرم افزار موبایلی رمز نگار بانک ملت” که در قالب اپلیکیشنی تحت همین نام پیاده‌سازی شده است، به مشتریان بانک امکان می‌دهد که در تراکنش‌های مبتنی بر کارت (با حضور کارت یا بدون حضور کارت) به جای استفاده از رمز ایستا، از رمز پویای اول یا دوم که به صورت یکبار مصرف و برای مدت زمان 60 ثانیه توسط نرم افزار تولید می‌شود بهره برداری نمایند.

 

بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مرکزی، در حال حاضر خدمت رمز دوم پویا و رمز ایستا به صورت همزمان توسط بانک ارایه خواهد شد، اما از تاریخ 01‏/03‏/1398 با حذف ارایه رمز دوم ایستا برای تمامی تراکنش‌ها، مشتریان جهت انجام تراکنش‌های نیازمند رمز دوم، ملزم به نصب و استفاده از نرم افزار رمز نگار ملت خواهند بود.

به منظور استفاده از نرم افزار “رمزنگار بانک ملت”  تحت سیستم عامل های Android و iOS مشتریان بانک می توانند با مراجعه به سایت بانک به آدرس، ramznegar.aspx www.bankmellat.ir‏:‏/‏/http نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن موبایلی رمزنگار و همچنین دریافت راهنمای کاربری اقدام کنند.همچنین در صورت وجود هرگونه سؤال احتمالی، شماره تماسهای مرکز ارتباط ملت (1556 تهران و 82488_021 شهرستانها) در اختیار مشتریان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.