وام ازدواج به 25 میلیون تومان می‌رسد؟

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جلسات بررسی بودجه در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: اختصاص تسهیلات پنج میلیون تومانی برای ماه عسل زوج‌های جوان و ارتقای مبلغ وام ازدواج از 15 به 25 میلیون تومان برای هر زوج از مصوبات مهم برای ارائه به کمیسیون تلفیق است.

عصر بانک؛احمد مازنی در تشریح جلسه روز دوشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش مصوبات مهمی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 در حوزه فرهنگ داشت، گفت: بر این اساس در کمیسیون مصوب شد که برای سفر ماه عسل زوج‌های جوان، مبلغ 5 میلیون تومان با مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از منابع قرض الحسنه بانک‌‎های عامل در نظر گرفته شود.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مبلغ برای زوج‌هایی است که برای نخستین بار ازدواج کرده‌ و برای گردشگری داخلی است، افزود: این پیشنهاد با هدف افزایش ترغیب ازدواج و رونق گردشگری اتخاذ شده است که در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس در قابل بودجه سال 98 تبدیل به قانون خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون فرهنگی مصوب شد که تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج برای هریک از زوجین از 15 به 25 میلیون تومان ارتقا پیدا کند تا از این طریق وام ازدواج برای عروس و داماد 50 میلیون تومان شود.

 

مازنی اضافه کرد: در همین زمینه و به موازات همین پیشنهاد، مصوبه دیگری نیز جهت ارائه به کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس به تصویب رسید که بر این اساس، پسرانی که تا قبل از 24 سالگی ازدواج کنند، مبلغ 30 میلیون تومان و برای افراد بالای 24 سال مبلغ وام ازدواج 20 میلیون تومان باشد و برای دختر نیز در هر سنی باشد، مبلغ 20 میلیون تومان در نظر گرفته شود. بنابراین مبلغ سقف وام ازدواج برای هر دو پیشنهاد به شرط ازدواج زیر سن 24 سال برای پسر، همان مبلغ 50 میلیون تومان است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: این پیشنهادات در کنار سایر مصوبات کمیسیون فرهنگی مجلس، جهت ارائه به کمیسیون تلفیق مجلس تدوین شده است که سه عضو کمیسیون فرهنگی در تلفیق از این پیشنهادات دفاع خواهند کرد.

 

/خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.