عامل تاخیر دریافت پیامک رمزدوم پویا چیست؟

به گفته رئیس اداره زیرساخت‌ و نرم‌افزار بانک ملت عامل تاخیر دریافت پیامک رمز پویا اپراتورهای تلفن همراه هستند.
رئیس اداره زیرساخت‌ و نرم‌افزار بانک ملت با بیان اینکه ما از سامانه هریم دیتا می‌گیریم و در کسری از ثانیه رمز پویا ارسال می‌شود اما دیر رسیدن پیامک به دست مشتری دیگر در اختیار بانک نیست، گفت: مشکلات در زیرساخت‌های مخابراتی و پیامکی کشور، فاصله و شلوغی منطقه‌ای معمولا از علل تاخیر در ارسال پیامک‌هاست.
تاخیر در دریافت پیامک‌ رمز دوم پویا مشکلاتی را برای مشتریان استفاده از سامانه پیامکی رمز پویا به وجود آورد. مسئولان بانک مرکزی که ترجیح می‌دهند هیچگونه مصاحبه‌ای با رسانه‌ها (به استثنای مصاحبه‌های رئیس کل بانک مرکزی با صدا و سیما) انجام نداده و پاسخی به سوالات ندهند. به همین دلیل علت این مشکل را با رستم شاه‌گشتاسبی رئیس اداره زیرساخت‌ و نرم‌افزار بانک ملت در میان گذاشتیم.

شاه‌گشتاسبی در این باره گفت: گزارش‌هایی که من از سیستم می‌گیرم فاصله بین دریافت تقاضا و  تولید و ارسال رمز پویا زیر یک ثانیه است اما مرحله بعد که انتقال رمز تولید شده از بانک به مشتری است، توسط اپراتور تلفن همراه باید انجام شود.

وی افزود: اگر اپراتور در اختیار ما باشد پیامک رمز دوم دیگر دیر ارسال نمی‌شود؛ مشکلات در زیرساخت‌های مخابراتی و پیامکی کشور، فاصله و شلوغی منطقه‌ای معمولا از علل تاخیر در ارسال پیامک‌هاست.

رئیس اداره زیرساخت‌ و نرم‌افزار بانک ملت تاکید کرد: ما از سامانه هریم دیتا می‌گیریم و در کسری از ثانیه رمز پویا ارسال می‌شود اما دیر رسیدن پیامک به دست مشتری دیگر در اختیار بانک نیست.

وی با بیا ن اینکه به همین دلیل ما دو روش را برای مشتریان در نظر گرفته‌ایم و هم سامانه پیامکی و هم اپلیکیشن رمزنگار را در اختیار مشتری قرار می‌دهیم، افزود: مشتریان با رمزنگار، در لحظه می‌توانند رمز دوم پویا دریافت کنند و دیگر با مشکلات فاصله، شلوغی و تاخیر در دریافت پیامک مواجه نمی‌شوند.

شاه گشتاسبی در پاسخ به این سوال که این تاخیر و اخلال در دریافت پیامکی رمز دوم پویا در روزهای آینده حل خواهد شد، اظهارداشت: اگر در اختیار بانک‌ها بود می‌توانستیم قولی بدهیم اما وقتی از جانب بانک به محض دریافت درخواست در کسری از ثانیه رمز تولید و ارسال می‌شود، این مشکل دیگر از جانب شبکه بانکی نیست. حل این مشکل به مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه مربوط می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.